Fokozatosan elektromos modellekkel váltja ki jelenlegi palettáját a Porsche. Érkezik a villanymotoros 718-as, a Macan is akkumulátoros hajtásra áll át, míg végül az évtized végére egyetlen típus marad csak a palettán, amelyben klasszikus benzinmotor dolgozik majd.
Ez a modell a 911-es és annak szerteágazó derivátumai, tudta meg a Reuters a márka e-üzemanyag-kutatási csoportjának vezetőjétől, Karl Dumstól.
A Porsche tavaly áprilisban 75 millió dolláros (26 milliárd Ft) befektetéssel 12,5%-os tulajdonrészt szerzett az e-üzemanyagot előállító latin-amerikai HIF Global vállalatban. Ez soknak hangzik, ám aprópénz ahhoz a 6 milliárd euróhoz (2300 milliárd Ft) képest, amit az elektromos átállásra már eddig fordított a cég.
Az arányok összességében hasonlóak az egész autóiparban: míg az e-üzemanyag komoly szerephez juthat a légiközlekedésben, illetve a nehéz teherjárművek üzemeltetésében, a személyautók körében marginális részesedésre számíthat, leginkább az exkluzív sportautók piacán.