Idén nyártól számos Audi modell infotainment-rendszerében jelenik meg a YouTube applikáció. A videómegosztó platform egyike annak a számos alkalmazásnak, amelyeket a fedélzeti multimédiás rendszerre telepíthetnek a felhasználók. A telefonintegráció jóvoltából már jó ideje nem kell nélkülöznünk a videó- és zenei streamingszolgáltatásokat menet közben, az újdonság az, hogy mostantól közvetlenül a fedélzeti rendszeren kap(nak) helyet az alkalmazás(ok).
A szolgáltatás, amelyet hamarosan a Volkswagen-csoport más márkáinál is bevezetnek, elsősorban az elektromos járművek fedélzetén nyerhet értelmet: az elképzelés szerint a videós szolgáltatás a nyilvános gyorstöltő-állomásokon töltött húsz-harminc perceket hivatott tartalmasabbá tenni.
Ellentétben azonban más fedélzeti online funkciókkal, az Audi ezúttal csak közvetítő, nem szolgáltató: nem vállalja át a mobil adatforgalmi költségeket, sem az esetleges előfizetési díjakat. Amellett tehát, hogy a beépített SIM-kártyán keresztül forgalmazott adatmennyiséget ki kell fizetnünk, a YouTube prémiumszolgáltatás esetleges díját is mi magunk álljuk, ha nem szeretnénk reklámokkal szabdalt tartalmakat nézni.
A YouTube-nak jelenleg mintegy kétmilliárd felhasználója van világszerte, ezek 4%-a, azaz 80 millió az aktív Prémium-előfizető. Esélyes, hogy a fizető felhasználók aránya sokkal nagyobb lesz az elektromos Audik vásárlói körében, amint azonban az integrált szolgáltatás egyre szélesebb körben lesz elérhető a VW-csoporton belül, úgy fog csökkenni ez az arány – magyarul mostantól az autóban sem mentesülünk az idegesítő reklámoktól.
Az alkalmazás letöltésének opciója a 2024-es modellévtől kezdődően valósul meg a harmadik generációs moduláris infotainment-rendszerrel szerelt Audikban – első körben az A4/A5, Q5, A6/A7, A8, Q8 e-tron, valamint Audi e-tron GT quattro típusokban, azaz nem kizárólag elektromos modellekben. Ezek azok a típusok ugyanis, amelyek alapértelmezésben kínálják az alkalmazásáruházak elérhetőségét, és ezáltal a külső féltől származó applikációk letölthetőségét.