A Honda Racing Corporation (HRC) július utolsó napjaiban, az Okayama versenypályán tesztelte új autójának, a Civic Type R-GT-nek a prototípusait. A fejlesztés ezzel zárófázisába lépett, ami indokolt is, mivel az autónak készen kell állnia a japán Super GT bajnokság 2024-es évadára.

A széria legfelső géposztályában, a GT500 kategóriában mostanáig az NSX alapjaira épülő versenyautóval vett részt, ami persze jelképesen értelmezendő, hiszen a Super GT-ben minden versenyautó ugyanarra a szénszálas monocoque vázszerkezetre épül. Az erre felhúzott karosszéria kialakításában félig szabad kezet kapnak a gyártók: a dizájn felső részének a közúti autót kell idéznie, míg az alsó szegmenst szabadon alakíthatják saját aerodinamikai elképzeléseik szerint.

a videó a hirdetés után indul

A 2024-es szezon további nagy újdonsága a szénsemleges üzemanyag bevezetése, a szokásosnál hosszabb, ezért eltérő versenystratégiát kívánó futamokat pedig már 2023-ban bevezették a szériában.

Mint 2014 óta minden GT500-as versenyautó, a Civic Type R-GT is kétliteres, soros négyhengeres motort kap, aminek azonban nem sok köze van az utcai verzióhoz: habár műszaki adatokat nem közölt a cég, a GT500 szériában jellemzően 650 lóerő fölötti motorokkal futnak az autók.

Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású GT500-as versenyautók között a Honda lesz az első, amely négyajtós karosszériával készül – bár a fent említettek miatt ennek a jelentősége jelképes.