Minden eddiginél sportosabb változattal bővített a Nissan Z, a japán márka veterán kupéklasszikusait idéző kompakt sportautó, a 370 Z közvetlen utódja.

Kigyúrták a Nissan klasszikus sportkupéját 1

A 3,0 literes V6-os motort részletekbe menően átdolgozták. Hatékonyabb hűtés, megnövelt töltőnyomás és a GT-R Nismo modellel szerzett tapasztalatok alapján programozott, egyedi gyújtásvezérlés eredményeként a csúcsteljesítmény 400-ról 420 lóerőre nőtt, a legnagyobb forgatónyomaték 475 helyett 521 Nm, ami 2000 és 5200 között végig elérhető. A hosszú távú, tartós igénybevételt feljavított olajhűtő támogatja.

Kigyúrták a Nissan klasszikus sportkupéját 87

A váltó a modellcsalád kilencfokozatú automatájának átdolgozott változata. Módosított kuplungelemeket, újraírt vezérlőszoftvert alkalmaztak, a visszakapcsolások idejét megfelezték, a rajtautomatika pedig még agresszívabb gyorsítást tesz lehetővé. A váltó további újdonsága a Sport+ üzemmód, amelyet kifejezetten versenypálya-használatra programoztak – ez állítólag olyan ügyes, hogy kézi üzemmód nélkül is használható zárt pályán, bár a kormány mögötti váltófülek sem hiányoznak. Menetdinamikai adatokat nem közölt a Nissan.

Kigyúrták a Nissan klasszikus sportkupéját 88

Ami a kézi váltó opcióját illeti, az nincs – ez tűnik a Z Nismo legnagyobb hiányosságának, legalábbis elvi síkon.

Az erősebb, agresszívabb hajtáslánchoz feljavított futóművet társított a Nissan. Egyedi kanyarstabilizátorok, feszesebb rugók, áthangolt lengéscsillapítók indítják a módosítások sorát, amelyek célja az volt, hogy lehetőleg korrekciók nélkül, pontosan tudjon végigmenni az íveken az autó. Ennek érdekében mindkét felfüggesztésnél, valamint a hátsó padlón merevítéseket alkalmaztak, ami növelte a torziós szilárdságot. Keményebbek a perselyek, merevebb a kormánymű rögzítése.

Kigyúrták a Nissan klasszikus sportkupéját 89

A 19 colos, fekete Nismo keréktárcsákra a Nissan GT-R-től némi módosítással átvett Dunlop SP Sport Maxx GT600 abroncsokat szerelik, elöl 255/40 R19, hátul 285/35 R19 méretben. Ezek a fékek munkáját is hatékonyabbá teszik: elöl 381, hátul 351 mm-es tárcsákat alkalmaztak, módosított összetételű fékbetétekkel, ami még határozottabb pedálérzetet és versenypályán sem fáradó fékhatást eredményez.

Kigyúrták a Nissan klasszikus sportkupéját 90

A feljavított mechanikus tartalomhoz stílusos optikai módosításokat társítottak. A legfontosabb ezek közül a G-Nose, azaz a meghosszabbított orr-rész, az 1971-ben bemutatott Nissan Fairlady 240ZG öröksége. A hosszabb orr komplex aerodinamikai elemeket alkalmaz. Szintén a leszorítóerőt fokozza (és egyben a légellenállást csökkenti) a szélesebb és magasabb hátsó légterelő, valamint a küszöbtoldat és hátsó lökhárító sarkainak módosított kialakítása.

Kigyúrták a Nissan klasszikus sportkupéját 91

Az aerodinamikai elemekre látványos piros szegélyek hívják fel a szemlélő figyelmét. Az már csak esztétikai kérdés, hogy a tetővonalat kirajzoló idom sötétszürke, a tetőlemez fekete, a választható karosszériaszínek között pedig egy exkluzív Nismo-árnyalat: a lopakodószürke (Stealth Grey) is szerepel.

Az utastérben piros motorindító, illetve üzemmódváltó gombok, pirossal szegélyezett digitális fordulatszámmérő, valamint vadonatúj kormánykerék fogadja a vezetőt; a bőr-Alcantara borítású volán középállását piros csík jelzi. Erre rímelnek a szintén bőrrel és Alcantarával kárpitozott, piros középrészű Recaro ülések.

Kigyúrták a Nissan klasszikus sportkupéját 92

A modell ősztől kapható Észak-Amerikában, a Nissan Z európai forgalmazása sajnos továbbra sincs terítéken.

Ha videón is megnéznéd a Nissan Z Nismót, kattints ide!