Mivel azonos műszaki alapokra épülnek, egyszerre frissítette mindkét kompakt modelljét: a Scala ferdehátút és a Kamiq crossovert a Škoda. Korábban már beavatta a nagyközönséget néhány részletbe a gyár: így előre elárulták, hogy markánsabban megkülönböztetik egymástól a két típus arculatát, valamint hogy igényes fénytechnológiát fognak alkalmazni.

Felnőttszolgáltatásokkal újultak a kis Škodák 1

A Scala annak idején elsőként alkalmazta a Škoda ma is aktív formanyelvét, ez pedig törvényszerűen azt jelenti, hogy mára ennek a modellnek a dizájnja fáradt meg leginkább. Ezért alapos frissítést kapott: a fényszórók keskenyebbek, a sportos első és hátsó kötények a Vision RS tanulmányautót idézik. Új a hűtőmaszk, az első lökhárító és annak légbeömlői, hátul megmaradt a lejjebb húzott szélvédő opciója, ugyanakkor új a szárnyacskákkal kiegészített kötény, és új betűtípussal írják fel a farra a Škoda márkanevet.

A Škoda Kamiq robusztusabb megjelenését nagyobb, meredekebben álló hűtőmaszk, átdolgozott első és hátsó kötények, valamint ezüstszínű lökhárítóbetétek erősítik.

Felnőttszolgáltatásokkal újultak a kis Škodák 125

A fényszórók és az L alakú hátsó fényrajzolat mindkét típusnál hasonló logika szerint újult meg. Már az alapkivitelek fényszórói is LED-esek, opcióként pedig mátrix LED-rendszer is kérhető, ami kamera segítségével észleli a járműveket, és nem világítja meg azokat. A Monte Carlo csúcsverziókon alapfelszerelés a dinamikus irányjelzővel társított rendszer.

Az optikai megújulást mindkét modellnél új keréktárcsák teszik teljessé, a kilenc különböző karosszériaszín közül az acélszürke alapszín csak a Scalához kérhető, a Kamiq különlegessége a Phoenix narancs szín, valamint a kontrasztos fekete tető.

Felnőttszolgáltatásokkal újultak a kis Škodák 126

Mindkét modell háromféle kivitelben kérhető, az Essence alapmodell és az igényes Monte Carlo között a Selection testesíti meg a középutat. Összesen hatféle belső kidolgozás kérhető, amelyek újrahasznosított és természetes anyagokat, valamint modern színharmóniákat alkalmaznak.

Az opciós Climatronic légkondi új, könnyebben kiismerhető kezelőfelületet kapott. Kérhető fűthető kormánykerék, szélvédő és hátsó ülések, kulcs nélküli nyitás és indítás, motoros ülésmozgatás vagy – a Škoda kompakt autóinál elsőként alkalmazott – lábmozgatásra nyíló elektromos csomagtérajtó-nyitás.

Felnőttszolgáltatásokkal újultak a kis Škodák 127

A biztonságról az alább felsorolt vezetőtámogató rendszerek mellett akár kilenc légzsák, valamint az ütközést megelőző biztonsági csomag gondoskodik – utóbbi felhúzza az ablakokat és megfeszíti az első öveket, ha úgy észleli, hogy csattanni fogunk.

Alapfelszerelés a gyalogosfelismerő vészfék-automata, valamint a sávelhagyást gátló és jelzőtáblát felismerő rendszerek. Tolatáskor akadályérzékelő állítja meg az autót, mielőtt kárt tenne magában vagy másban, a holttérfelügyelet 70 méterre lát el hátrafelé. Van adaptív tempomat, aktív sávban tartó rendszer, továbbá a kormány elengedését érzékelő szenzor.

Felnőttszolgáltatásokkal újultak a kis Škodák 128

A 8, vagy opcióként 10,25 colos digitális műszeregység mellé 8,25 vagy 9,2 colos érintőképernyőt kapunk. A négy darab USB-C töltőaljzatról 45 W-tal tölthetünk, azaz akár laptopot is ráköthetünk – kár, hogy ezek opciós tételként kaphatók, alapkiépítésben csak kettő USB-C port jár, 15 W teljesítménnyel. Ha kérjük, a belső tükörbe is szerelnek USB-C aljzatot, ami praktikus például fedélzeti kamera táplálásához.

Felnőttszolgáltatásokkal újultak a kis Škodák 129

Minden kivitel online kapcsolódást kínál, digitális rádióval és Bluetooth-csatlakozással. Feláras a vezeték nélkül frissülő térképekkel érkező navigációs csomag, a webrádió, a fedélzeti wifi vagy a mélynyomós audiorendszer.

A modelleket bemutató, rövid videókat alább találod. Ha a részletesebb gyári filmek is érdekelnek, kattints ide!

Škoda Scala
a videó a hirdetés után indul

Škoda Kamiq
a videó a hirdetés után indul