Pont hatvan éve, 1963-ban rántották le a leplet a Porsche 911-ről. A kerek évfordulót egy 1963 darabos limitált szériával ünnepli a gyártó, a bruttó 292 187 eurós (113,6 millió Ft) vételárat azonban nem csak a fotókon látható matricákkal és egyedi belső kidolgozással indokolja a gyártó (sőt, ezekért külön 17 505 eurót, 6,8 millió forintot kell fizetni), hanem komoly műszaki tartalmat tesznek az emlékezés mögé.

Ínyenceknek készült ez a jubileumi Porsche 1

A 911 S/T nevében és szellemiségében az 1969-es, azonos jelzésű különkiadást követi. Az eredeti 911 S/T egy versenycélokra fejlesztett közúti modell volt, módosított motorral, futóművel, abroncsokkal és aerodinamikával.

Ennek megfelelően az újonc a 911 GT3 RS mechanikus komponenseit társítja a Touring-csomagos 911 GT3 karosszériájával, és az egészet kifejezetten erre a célra kifejlesztett, könnyített alkatrészekkel fejeli meg. A történelmi gyökerek és a közvetlen rokonság ellenére az S/T nem versenypálya-használatra, hanem dinamikus országúti autózásra született.

Ínyenceknek készült ez a jubileumi Porsche 35

A GT3 RS négyliteres, 525 lóerős szívómotorja mögé a GT3-énál rövidebbre áttételezett kézi sebességváltót szereltek. A könnyített kuplung az S/T programhoz készült, az egytömegű lendkerék 10,5 kilogrammal csökkenti a motor forgó tömegét, ami harapósabbá teszi a hathengeres bokszert. A 0–100 km/óra gyorsuláshoz mindössze 3,7 másodpercre van szüksége az autónak, a végsebesség 300 km/óra.

Ínyenceknek készült ez a jubileumi Porsche 36

A fokozott dinamikában komoly szerepet játszik az 1380 kg-ra faragott menetkész tömeg. Az S/T a jelenlegi 911-széria legkönnyebb tagja, köszönhetően a rengeteg szénszálas alkatrésznek (első gépházfedél, tető, első kerékdobok, ajtók, bukókeret, hátsó kanyarstabilizátor és hátsó futómű merevítés), a magnézium keréktárcsáknak, a vékony üvegeknek. A mérnökök visszább vettek a hang- és hőszigetelő anyagokból, és eldobták a hátsókerék-kormányzást is. Így jön ki, hogy a 911 S/T még a kézi váltós 911 GT3 Touringnál is könnyebb 40 kilóval.
Ínyenceknek készült ez a jubileumi Porsche 37

Közúti fókusz ide vagy oda, a hátsó légterelőről nem hiányzik a Gurney-perem, a keréktárcsák központi anyásak, a vezető és utasa szénszálas kagylóülésben foglalhat helyet – bár felár nélkül kérhető négy irányban állítható sportülés. A műszeregység, valamint a Sport Chrono csomag órájának a számlapja klasszikus Porsche-zöld színben tündököl.

Ínyenceknek készült ez a jubileumi Porsche 38

Ami a fent említett optikai kiegészítőket illeti, exkluzív karosszéria- és keréktárcsaszínek, tetszőleges egy- vagy kétjegyű rajtszámmal (0-99) ellátott rajtszámmező, egyedi fóliázás, valamint az eredeti Porsche-logót idéző embléma tartozik az exkluzív Heritage dizájncsomagba. Az utastérben szövet- vagy kéttónusú bőrülések és egyéb különleges részletek járnak a pakkhoz, amely a faron elhelyezett, aranyszínű típusjelzést, valamint jubileumi plakettet is tartalmazza.

Ínyenceknek készült ez a jubileumi Porsche 39