A Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei rendőrök ellenőriztek egy külföldi rendszámú gépjárműszerelvényt augusztus 3-án az M3-as autópálya őri lehajtójánál.

Az egyenruhások megállapították, hogy a román honosságú, rakománnyal terhelt szerelvény össztömege 855 kilogrammal meghaladja a megengedett maximális értéket. A rendőrök a román állampolgárságú járművezetőt a túlsúly megszüntetésére, és a szabályszegés elkövetése miatt 500.000 forint pénzbírság megfizetésére kötelezték. Addig nem mehetett tovább, amíg ezeknek eleget nem tett.

Pedig milyen jól nézett ki az első generációs X5-ös BMW-vel vontatott X5-ös. De a szabály, az szabály…

BMW húzta a BMW-t, 500 ezres bírság lett a vége 1

1994-ben a BMW több angol márkával együtt megvette a Land Rovert, ami nem bizonyult virágzó üzletnek. Néhány haszna azonban volt; például az, hogy az első X5-ös a Land Rovertől örökölte a lejtmenetvezérlőjét és a kétrészes csomagtérajtaját. De teljesen más irányelvek mentén készült, mint az LR, hiszen ennek nem terepen, hanem aszfalton kellett hasonló vezetési élményt nyújtani, mint az alacsonyabb építésű, könnyebb bajor modelleknek. A BMW számára az első igazi SUV az X5-ös volt, amely egész modellcsaládot szült a kétezres években.

BMW húzta a BMW-t, 500 ezres bírság lett a vége 3

De pontosan miért büntették meg a sofőrt?

B-s jogival maximum 4250 kilogramm lehet a jármű össztömege, ha maximum 750 kiló össztömegű könnyű pótkocsit vontatunk (3500+750). Nehéz pótkocsi vontatása esetén a járműszerelvény legnagyobb össztömege nem lehet több, mint 3500 kg. Az M1-N1 kategóriájú járművek és a rájuk kapcsolt vontatmányok, együtt járműszerelvények esetében is a megengedett legnagyobb össztömeg túllépése közigazgatási bírsággal sújtandó. Ez alapján akár félmillió forintos közigazgatási bírságot is kiszabhatnak a rendőrök a szabálytalanul vontató, túlsúlyos és túlméretes járműszerelvények vezetőivel szemben.