A Fisker Ocean gyártója bemutatta új típusait – szó szerint, hiszen csak a távolból tekinthetjük meg őket, részletes információk és fényképek nem állnak rendelkezésre. Ezzel együtt is izgalmas a portfólió bővítése.
A legszélesebb körű érdeklődésre a Fisker Pear (azaz körte) tehet szert: ez egy városi villanyautó lesz, amely a szokásosnál is kevesebb elemből épül fel (kevesebb alkatrész = gyorsabb gyárthatóság), városi használatát eltűnő (minden bizonnyal a lökhárítóba lesüllyedő) csomagtérajtó segíti majd. A hátrahúzott A oszlopok révén jó kilátást biztosító Pear várhatóan 2025 derekán érkezik a piacra, 30 ezer dollár (10,7 millió Ft) alatti indulóáron.
Egészen más ügyfélkört szólít meg a négy szárnyas ajtóval és szénszálas, lenyitható keménytetővel szerelt Fisker Ronin, amely 1000 kilométert megközelítő hatótávolsággal, 1000 lóerőt meghaladó összteljesítményű, három villanymotoros hajtáslánccal, 2,0 másodperc körüli 0-100 km/óra gyorsulással nyűgözi le azt a kevés, tehetős szerencsést, akik rátehetik a kezüket a limitált széria egy példányára. Sem az ár, sem a bevezetés dátuma nem ismert.
A fennmaradó két modell az Ocean SUV módosított alapjaira épül. A Fisker Alaska egy különleges pick-up, amely módosítható platóhosszúsággal, eltüntethető hátsó tűzfallal (egybenyitható a rakfelület és az utasfülke) érkezik 2025-ben. A 16 millió forintnak megfelelő 45 400 dollártól induló autó a piac legkönnyebb elektromos platósának és a világ leginkább fenntartható pick-upjának ígérkezik. Hatótávolsága 370-550 km között alakul.
A Fisker Force E-ről már korábban is írtunk, az Ocean kemény off-road ikertestvére ballonos terepgumikat, megnövelt szabad hasmagasságokat, egyedi lengéscsillapítókat, valamint több részből álló, komplett fenéklemez-védelmet kínál. A modell 2024 első negyedévében megjelenik, az ára még nem publikus.
Amennyiben a Fisker később további fényképeket tesz közzé a modellújdonságokról, kiegészítjük cikkünket.