Tavaly októberben az egész világot lenyűgözte fényűző koncepciójárművével a Cadillac. A Celestiq – a név a celestial, azaz „égi”, „mennybéli” kifejezés torzítása – szó szerint faltól-falig képernyőjével, szokatlan arányaival, 600 lóerőt meghaladó (447 kW) összteljesítményű, két villanymotoros hajtásláncával, valamint 483 kilométeres hatótávolságot ígérő, 111 kWh kapacitású akkucsomagjával licitált rá konkurenseire.
A gyártás hamarosan beindul, és ehhez kapcsolódóan a cég globális marketing igazgatója lelkes posztot tett közzé saját LinkedIn oldalán. Ebből pedig nem csak az derül ki, hogy a Celestiq minden példányát az ügyféllel szorosan együttműködve, lehetőségek rendkívül széles palettájáról szemezgetve fogják elkészíteni, hanem az is, hogy mindez mibe kerül majd a vevőknek.
Nos, nem kevésbe. A kezdő ár az előzetesen prognosztizált 300 ezernél is jelentősen magasabb: 340 ezer dollár, azaz több mint 120 millió forint lesz, és erre jönnek még rá a fent vázolt opciók, valamint a helyi adók és forgalomba helyezési költségek is.
Ez ugyan jelentősen alacsonyabb, mint a szintén tisztán elektromos (bár csak kétajtós) Rolls-Royce Spectre 422 ezer dollárra (150 millió Ft) belőtt ára, ám ne feledjük, hogy ezek észak-amerikai árak.
Angliában például „csak” 275 ezer fontnál (125 millió Ft) indul a Spectre, a Cadillacra pedig elkerülhetetlenül rárakódik a vám, így exportpiacain valóban Rolls-Royce-áron volna kénytelen kínálni portékáját a Cadillac – éppen ezért kétséges, hogy pont ezzel a modellel térne vissza Európába a márka.