Első pillantásra nehéz különbséget tenni az Opel vadonatúj koncepciójárművének és a márka aktuális modellkínálatának stílusjegyei között. A részletek azonban elárulják azt evolúció lényegét.
Ha jól megfigyeljük, teljes mértékben hiányoznak például a krómozott dekorelemek: helyettük fényekkel és grafikai elemekkel töri meg, határolja el a felületeket egymástól a tanulmányautó.
A hátrafelé keskenyedő karosszéria törékenységét hangsúlyos kerékívek ellenpontozzák, a vonalakat a külső tükrök sem törik meg: ezeket a hátsó tetőoszlopba belesimuló, 180 fokos látószögű kamerák helyettesítik.
Szintén markáns újdonság a négydimenziós Opel Vizor – a negyedik dimenzió alatt pedig a felület mögött meghúzódó lézeres, optikai és radar alapú érzékelőket érti az Opel.
A kecses vonalú karosszéria aerodinamikai jellemzőit első és hátsó csappantyúk, valamint hátsó diffúzor optimalizálják, méghozzá a pillanatnyi vezetési helyzettől függően változtatva helyzetüket.
A Goodyearrel közösen kifejlesztett abroncsok újrahasznosított gumiból készülnek, azokat ugyancsak aktív aerodinamikai elemekkel felszerelt keréktárcsákra szerelték.
Az elektromos platform jóvoltából az alsó-középkategóriás méretekhez középkategóriás helykínálatot ígér az Opel. Ennél is többet tud azonban az Experimental kupé: a kormánykerék használaton kívül elcsomagolható, hiszen mechanikus kapcsolat nélkül, elektronikus vezérléssel forgatja az első kerekeket.
A könnyített vázó üléseket térbeli kialakítású hálós szövet borítja, minimális helyigény mellett biztosítva a komfortos elhelyezkedést.
Műszerfal helyett kiterjesztett valóságú kivetítő rendszert alkalmaz a tanulmányautó; az első könyöklő előtt kialakított kezelőfelület tartalma szabadon konfigurálható, így a vezető döntheti el, hogy milyen funkciókhoz kíván innen azonnal hozzáférni.
Különleges ötlet az elektrokróm szövet, amely képes kivilágosodni vagy elsötétedni, akár hangulati elemként, akár például a vezetőtámogató rendszerekkel összehangolva, a vezetőt veszélyhelyzetekre figyelmeztetve.