Egyre bővíti a tisztán elektromos Ultium platformra épülő típusainak portfólióját a General Motors. A legújabb modell a Cadillac Escalade IQ nevet kapta – azért fogalmazunk ilyen nyakatekerten, mert a jövő nyáron gyártásba kerülő szériamodell csak stílusában és típusjelzésében vállal rokonságot az 1999 óta gyártott óriással.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 1

Bár a formavilág ismerős, áramlástanilag optimalizálták: állítólag 15%-kal kisebb a légellenállása, mint a benzinmotoros Escalade-é. Ehhez a burkolt fenéklemez, a szabályozható hűtőlamellák, a speciális keréktárcsák és a hátsó lámpatestek egyedi kilépőéle is hozzájárul.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 41

Az Escalade IQ mindenből a legjobbat kapja, a Cadillac Celestiq 55 colos faltól falig digitális kijelzőjétől kezdve a 725 kilométeres becsült hatótávolságot lehetővé tevő, 200 kWh (!) kapacitású gigaakkuig, a szabályozható hasmagasságtól a fordulókört 12 méterre szűkítő összkerékkormányzáson át a Super Cruise autonóm járműfunkcióig.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 42

Az 5697 mm hosszú, 2167 mm széles, 1934 mm magas, 3460 mm-es tengelytávon nyugvó (azaz az alapkivitelű Escalade-nél sokkal nagyobb) Escalade IQ tömegét nem adja meg a gyártó, azt viszont igen, hogy vontatni 3628 kilogrammig tudunk majd vele. A két tengelyt hajtó két villanymotor együttes teljesítménye 505 kW, azaz 680 lóerő, ami rövid időre 560 kW-ra (750 LE) növelhető. Utóbbi funkció aktiválásakor a hatalmas jármű 5 másodperc körül gyorsul álló helyzetből 96 km/órára.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 43

A 24 colos kerekeken gördülő elektromos szabadidőjármű teherviselő elemként beépített, 800 V-ról tölthető, 10 perc alatt 160 kilométerre elegendő áram felvételére alkalmas akkumulátora alapértelmezésben képes lesz visszatáplálni az elektromos hálózatba, később pedig, vezeték nélküli frissítés formájában arra is alkalmassá teszik, hogy különböző fogyasztókat működtessünk róla, vagy más villanyautókat töltsünk fel a segítségével.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 44

A második sorba két különálló, masszázsfunkciós ülés is rendelhető, mindegyik előtt 12,6 colos képernyővel, dupla vezeték nélküli töltővel, személyes HDMI és USB-C csatlakozókkal, valamint fejtámaszba épített hangszórókkal.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 45

A harmadik sori ülés motorosan hajtható a padlóba, ilyenkor az alaphelyzetben 670 literes csomagtartó 1958 literesre bővül, ha pedig csak ketten utaznak az autóban, 3374 literes barlangban helyezhetik el cókmókjaikat. Az orrban is tágas: 340 literes csomagtartót alakítottak ki.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 46

Az audiorendszert az AKG szállítja, kiviteltől függően 19, 36 vagy 40 hangszórón keresztül árad a zene.

A Cadillac Escalade IQ indulóára 130 ezer dollár, azaz 46 millió forint lesz, de ez csak Észak-Amerikában érvényes; amennyiben Európában is kapható lesz a modell, ennél jelentősen magasabb vételárra számítunk.

Áramra vált az ikonikus óriásterepjáró 47

Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Cadillac Escalade IQ legfontosabb funkcióit és jellemzőit.