3,2 millió eurós vételárával és 1600 lóerős motorjával a Bugatti Chiron Super Sport kétségtelenül az egyik legkülönlegesebb, legkívánatosabb automobil a világon. Mindössze harminc ügyfél élvezheti a módosított aerodinamikájú hipersport-túraautó örömeit, ám úgy tűnik, közöttük is akad olyan, aki szerint önmagában még nem eléggé exkluzív a 440 km/óra végsebességű kupé.
Ez a bizonyos ügyfél nem kevesebbet kért a Bugatti Sur Mesure programjának szakembereitől, hogy állítsanak emléket a márka legnagyszerűbb pillanatainak. Így született meg az ötlet, hogy megjelenítik az autón a legfontosabb Bugatti típusokat, a Type 41 Royale-tól egészen a Chironig.
A dizájnerek negyvenöt skiccet mutattak be az ügyfélnek, aki el volt ragadtatva, és az összeset kérte az autóra. Az utas oldalára kerültek az 1956 előtti, klasszikus modellek, a vezetőére pedig az 1987-es újrakezdést követően bemutatott típusok.
A „festővászon”, azaz a karosszéria különleges, színátmenetes fényezést kapott; az orr feketéjéből egy speciális árnyalatú aranyba fordul át a tónus, igazodva a projekttematika ihlette Golden Era, azaz aranykor elnevezéséhez.
Máshol talán bedigitalizálták volna a skicceket, és úgy vitték volna fel a grafikát a karosszériára, a Bugatti azonban ennél jobbat talált ki: a lefényezett felületre kézzel, ceruzával rajzolták fel a képeket – micsoda stresszben lehettek a dizájnerek, hogy elrontják, és fényezhetik újra az egészet. Szerencsére erre nem került sor, a munka röpke 400 munkaóra alatt elkészült.
Az utastérben a bőrkárpitozású felületeken szintén megjelenik néhány kiemelt jelentőségű típus – ezeket a rajzokat nem ceruzával, hanem airbrush pisztollyal vitték fel.
A projekt költségéről nem beszél a Bugatti, azt azonban elárulták, hogy ez volt a Sur Mesure részleg eddigi legösszetettebb megbízatása – ennek hallatán nyilván sokan kapnak majd vérszemet, hogy rálicitáljanak a munkára.