Négyévnyi fejlesztés után utcára mennek a BMW hidrogén-üzemanyagcellás (FCEV) járművei. Közel száz autóból álló demonstrációs és tesztflotta indul útnak, hogy szélesebb körben megismertesse az emberekkel a technológiát.
A BMW és a Toyota között immár tíz éve fennálló együttműködés jóvoltából a japán vállalat 125 kW-os (170 LE) üzemanyagcellája dolgozik az iX5 Hydrogen kísérleti járművekben. Ehhez társul egy 170 kW-os (231 LE) csúcsteljesítményre képes akkumulátorcsomag. Ebből adódóan az ötödik generációs BMW eDrive hajtási rendszer 195 kW (401 LE) maximális teljesítményt ad le. A BMW iX5 Hydrogen végsebessége meghaladja a 180 km/órát, az autó nem egészen 6 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/órára.
Az azonos hidrogén-üzemanyagcellát alkalmazó, de csak 174 lóerős Toyota Miraihoz képest nagy teljesítményre hangolt hajtáslánc miatt az energiafelhasználás is nagyobb: a kettő szénszálas H2-tartályban nagy nyomáson tárolt, csaknem 6 kg-nyi hidrogén alig több mint 500 kilométerre elegendő – ezzel szemben a Mirai 5,6 kg-os hidrogéntöltete 650 kilométeres hatótávolságot eredményez. A gyakorlatilag nem létező globális H2-töltő infrastruktúrahálózat mellett persze mindkét érték elméleti jelentőségű.
Alighanem ugyanerre az okra vezethető vissza az is, hogy a BMW a korábbi optimista ígéretek után legutóbb már csak hozzávetőleges határidőt szabott magának az FCEV technológia sorozatgyártású bevezetésére. Hiába tekinthetők csaknem szériaérettnek a most körútra induló prototípusok, a piac nem áll készen rájuk.
A BMW iX5 Hydrogen gyári filmjeinek megtekintéséhez kattints ide!