Egy átlagos autóban a kipufogó nem szolgál másra, mint az égéstermékek elvezetésére. Más a helyzet a sportkocsiknál, ahol a teljesítmény fokozása, a megfelelő hangzás és az esztétikum egyaránt meghatározza a kipufogórendszer kialakítását. Ugyanez érvényes a diffúzorra, amelyet a hétköznapi személyautókon csupán díszítőelemként alkalmaznak, egy nagy teljesítményű gépkocsin viszont alapvető szerepet játszik az aerodinamika optimalizálásában, a leszorítóerő fokozásában.

Újraértelmezik a kipufogót 1

A legtöbb esetben ezt a két elemet egymás rovására, kompromisszumos elrendezésben helyezik el a tervezők, a Porsche szerint azonban létezhet ennél jobb megoldás is.

Egy friss szabadalmi bejegyzés szerint az autógyártó azon dolgozik, hogy aerodinamikai elemként alakítsa ki a hangtompítót – a megfelelően formált elem feleslegessé tehetné a külön fenéklemez-burkolat alkalmazását, ami könnyebbé és egyszerűbbé tehetné az autókat.

Újraértelmezik a kipufogót 17

Ez persze egy sor további kérdést is felvetne – például, hogyan akadályoznák meg az áramlástani jellemzőket megváltoztató hőtágulást, vagy mi történne a tuningkipufogókkal –, az elképzelés azonban mindenképpen mérlegelésre érdemes. Ez annál is inkább így van, mivel a Porsche hosszú távon életben kívánja tartani a belső égésű motortechnológiát, legalábbis a 911-es szériánál.