A dán Zenvo Automotive 2007-es alapítása óta ugyanannak az alapkonstrukciónak a folyamatosan tökéletesített változatait kínálta ügyfeleinek. A most bemutatott Aurora minden ízében új szerkezet, méghozzá nem is akármilyen: erősebb és könnyebb a cég összes eddigi alkotásánál, ráadásul rögtön két, markánsan eltérő kivitelben lesz elérhető, amelyek nem pusztán hangolásukban térnek el egymástól.
A Zenvo Aurora (a név az északi fény latin elnevezéséből, az aurora borealisból ered) egy szénszálas monocoque vázra épül, amelynek moduláris kialakítása eltérő aerodinamikai jellemzőket tesz lehetővé: a Tur (túraautó) verzió csekély légellenállásának köszönhetően nagy sebességekre képes, míg az Agil (versenyverzió) a nevéhez méltóan jelentős leszorítóerővel támogatja az agilis vezethetőséget, a jelentős kanyarsebességeket.
A Zenvo Aurora részletes műszaki adataiért kattints ide!
Ez a most első ízben alkalmazott vázszerkezet kiemelkedő torziós szilárdságot (63000 Nm/fok) biztosít, mindössze 120 kg saját tömeg mellett. A szerkezeti biztonság szintje eléri a F1-es autókét, az utasvédelmet kompozit gyűrődőelemek fokozzák.
A minimalista dizájn összecsengett a tömegcsökkentés igényével, a Zenvo Aurora esztétikumát nem csak a karbon borítólemezek határozzák meg, hanem a szerkezeti elemek is részét képezik a dizájnnak: a karbon vázszerkezet mintegy 70 százalékát fedetlenül hagyták, beleértve az első és hátsó segédvázakat, ezen kívül a nyomórudas felfüggesztés komponensei is szabadon megcsodálhatók.
A tervezők az Agil verzióból indultak ki, majd ezt vetkőztették vissza csontvázig, és öltöztették eltérő szabású ruhába, hogy létrehozzák a túraverziót.
A Mahle Powertrain 6,6 literes, négy apró, gyorsan felpörgő turbóval szerelt V12-es motorjáról már korábban közölt adatokat a Zenvo. Alapkiépítésben a hétfokozatú sebességváltóba integrált, 200 lóerős villanymotor egészíti ki az Euro 7-es emissziós minősítésű benzinmotort. Tolatáskor csak ez a 150 kW-os egység dolgozik, illetve az indítómotort is ez helyettesíti. Mivel nincs mechanikus hátrameneti áttétel, a váltó egyetlen tengellyel dolgozik, ami finom kapcsolásokat eredményez, a kilengéseket a vezetőülésből szabályozható csillapítóelem fojtja el.
Az Agil sportverzió egyedi áttételezést és váltóvezérlést kapott, ezért az erőátvitel működése a szekvenciális versenyváltókét idézi, míg a Tur finomabban, korábban kapcsol. Ez utóbbiban egyébként mindkét első kerékénél egy-egy 200 kW körüli villanymotor dolgozik. Ezek elsődleges feladata a nyomatékvektor szabályozás, azaz segítenek ráhúzni az ívre az autót, de természetesen a hajtásban is közreműködnek, még ha nem is teljes teljesítményükkel: az elektromos összteljesítmény itt 600 lóerő, ami a korábban közölt 1850 lóerős rendszerteljesítményt eredményezi.
Az összkerékhajtási rendszer opcióként az Agil modellhez is megrendelhető, bár ezzel elveszíti 150 kilós tömegelőnyét, és egyik fő ütőkártyáját a modell. A kisebb teljesítmény, az intenzívebb leszorítóerő, a minimális tömeg és a nyersebb, közvetlenebb hangolású hajtáslánc együtt teljesen egyedi személyiséget eredményez. Ehhez igazodik a spártai kidolgozású belső tér, míg a Tur prémium kidolgozással hívogatja saját ügyfeleit.
A Zenvo Aurora Tur és Agil modellek gyártása 2025-ben veszi kezdetét Dániában, mindkét változatból ötven darab készül.