A 2011-ben bevezetett, majd 2015-ben megújult BAC Mono második generációjába lépett. A változásokat részben a 2019 óta forgalmazott BAC Mono R sportverzió ihlette – már amennyire szükséges sportváltozatról beszélni egy olyan autó esetében, amelynek sem teteje, sem szélvédője, a vezetőn kívül nem fér el más benne, és alig több mint féltonnás tömegére 300 lóerőt meghaladó teljesítmény esik.

Még őrültebb lett az együléses utcai versenyautó 1

A most bemutatott BAC Mono Mk2 valamivel még könnyebb és még erősebb elődjénél, de gyártója szerint főleg kiegyensúlyozottságával brillírozik: állításuk szerint az újonc versenypályán szélsőségesen jól teljesít, de közúton is remekül használható.

Még őrültebb lett az együléses utcai versenyautó 23  

A motor nem változott, egy Mountune-tuningos, 2,5 literes Ford szívómotor, amely jelenlegi formájában 320 lóerőt ad le – az előző Mono 309 lóerős volt, a Mono R csúcsteljesítménye 348 LE. A 8000/percnél leszabályozó erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 313 Nm (Mono Mk1: 308 Nm; Mono R: 330 Nm).

Még őrültebb lett az együléses utcai versenyautó 24

320 lóerő vidámmá teszi a vezetést egy másfél tonnás személyautóban, a Mono Mk2 azonban ennek alig több mint a harmadát nyomja: menetkész tömege 570 kg (Mono Mk1: 580 kg; Mono R: 555 kg,) aminek a 41 százaléka terheli az első, 59 százaléka a hátsó tengelyt (Mono Mk1: 48/52; Mono R: 49/51 kg).

Még őrültebb lett az együléses utcai versenyautó 25

Mindez 2,7 mp-es 0-96 km/óra gyorsulást tesz lehetővé, ami nagyságrendileg az eredeti Mono szintjére helyezi az új modellt.

A fejlesztés nem ért azonban véget a tömegek és a lóerők variálásánál. Módosították a futómű jellemzőit; az új geometria mindkét tengelyen 50 százalékkal jobban ellenáll a kereszttengely körüli elfordulásnak (térdeplés, illetve ágaskodás), elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros felfüggesztés dolgozik, állítható verseny-lengéscsillapítókkal, nyomórudas konfigurációval.

Még őrültebb lett az együléses utcai versenyautó 26

A hatfokozatú, szekvenciális versenyváltó ugyanaz, mint volt; az áttételeket az ügyfél igényei szerint határozzák meg. Az abroncsok egyedileg fejlesztett Pirelli Trofeo R darabok, de kérhetők slick és esős versenygumik is.

Optikailag a Mono R cápaorr-kialakítását követi az újonc, beleértve a központi kúpon elhelyezett távolsági fényt is.  

Még őrültebb lett az együléses utcai versenyautó 27

Az új BAC Mono gyártása már megkezdődött, olyannyira, hogy a számtalan előre megrendelt példány közül a legelsőt már le is gyártották, és a világpremiert követően át is adták gazdájának. Az árakról és a várakozási időről egyelőre nincs információnk.

a videó a hirdetés után indul