Még tavaly ősszel számolt be a józsefvárosi önkormányzat drasztikus, a kerületi lakosok ingyenes parkolásának megszüntetésére irányuló döntéséről a Vezess. A változás értelmében amíg korábban a lakók fejenként két autót tarthattak ingyen az utcán, ennek költségét kapásból 0-ról 18 ezer forintra emelték, lakosok helyett pedig lakásokra terjesztették ki a vonatkozó mennyiségi korlátozást.

Nyolc hónappal később már arról szól a fáma, hogy a VIII. kerületi városrészben beváltották a hozzájuk fűzött reményeket az intézkedések: úgy fogalmaz a honlapján az önkormányzat,

csökkent a parkolási nyomás Józsefvároson, kezdve azzal, hogy a kiadott lakossági várakozási engedélyek száma 20%-kal esett vissza: miközben tavaly még 11 348-at bocsátottak ki augusztus közepéig, idén már csak 8923-at.

Ezzel párhuzamosan a parkolók napközbeni telítettsége a korábbi 95%-kal szemben már csak 70-80%-os, sőt, a belvárosi utcákban sokszor este is 90% alatt marad.

A parkolási rendszer szigorításával azt akarta elérni a budapesti kerület, hogy csökkenjen a parkolóhely-kereséssel járó többletforgalom, továbbá az, hogy az önkormányzat legalább egy töredékét rendezhesse a közterületi parkolás „társadalmi költségének”, utalva arra, hogy tavaly „fenntarthatatlan” és „igazságtalan” jelzőkkel bélyegeztek a kerületi ingyenes parkolást. Reményeik szerint hosszabb távon felszámolhatják a többlet-gépjárműforgalmat, és az aktív mobilitás, mint például a gyaloglás támogatásával 2030-ra a kívánt mértékben csökkenthetik a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátást.

Az idén januártól fizetős lakossági várakozási engedélyekből származó bevételt a közösségi közlekedés támogatására és a biztonságosabb közlekedésre fordítja a józsefvárosi önkormányzat.