Akár a Battista tetejét is levághattuk volna, de ennél izgalmasabb, eredetibb megoldásra vágytunk – kommentálta a B95 Barchetta fogantatásának történetét Andrea Crespi, a cég műszaki igazgatója. És valóban: a nyitott kétülésesben a közelmúltban bemutatott Pura Vision szabadidőjármű-tanulmány formai részleteit is felfedezhetjük – elsősorban a lekerekített orr, illetve az utasteret keretező, tojásdad vonal lehet ismerős onnan.
A B95 persze teljesen más műfajban játszik: sem oldalablakai, sem szélvédője nincs. Egy-egy állítható kúp szolgál csupán arra, hogy a menetszelet a vezető, illetve az utas arca fölé terelje.
A barchetta gyártása valamikor 2025-ben veszi kezdetét. Ebben az évben ünnepli kilencvenötödik születésnapját a Pininfarina SpA – ezzel meg is fejtettük a B95 név eredetét.
A jubileumi sportautóból mindössze tíz példányt készítenek majd, mindet teljes mértékben az ügyfél igényeit követve, 100 százalékban kézi munkával. A külön opcióként megrendelhető bukósisakokat az adott példány dizájnjához igazítják.
Ami az autó stílusjegyeit illeti, a tervezők kulcsszerepet szántak a helyenként szabadon és festetlenül hagyott karbon kompozit elemeknek. A műszerfal szerkezete szintén szénszálas. A központi anyával szerelt kerekek elöl 20, hátul 21 colosak.
A kárpitozás és a kidolgozás rendkívül látványos, de mivel minden autó egyedi lesz, felesleges a részletekben elmerülni.
Annál konkrétabb, és nem kevésbé érdekes a műszaki tartalom. A 120 kW-os vízhűtéses akkucsomag 270 kW-os villámtöltést képes fogadni, legnagyobb kimenő teljesítménye 1400 kW (1900 lóerő), amin a Pininfarina szokása szerint kerekenként egy-egy villanymotor osztozik, méghozzá az öt választható üzemmód (Calma, Pura, Energica, Furiosa és Carattere) által diktált mértékben és minőségben.
Az autó végsebessége 300 km/óra, álló helyzetből kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára – pontosabb adatok híján azt sejtjük, hogy valamivel lomhább lesz a Battistánál, ugyanakkor ez a dinamikai potenciál is meghaladja az autóvezetők 99 százalékának képességeit.
Ugyanez igaz az anyagiakra: a 4,4 millió eurós, azaz 1,7 milliárd forintos indulóár (erre jönnek még rá az egyedi kívánságok) meglehetősen behatárolja a vevői kört – ezzel együtt sincs kétségünk afelől, hogy a tíz tervezett példánynál sokkal többet is el tudna adni a Pininfarina, ha akarna.