A hivatalos gyári pozicionálás szerint a plug-in hibrid Revuelto dinamizmusát a következő generációjában szintén plug-in hibrid hajtásra váltó Urus sokoldalúságával társítja a Lanzador, a Lamborghini leendő villanyautójának előtanulmánya. A 2+2 üléselrendezésnek nagy hagyománya van a márkánál, első típusait ilyen konfigurációban építette a gyár, ugyanakkor a Lanzador nem nosztalgiamodell: fedélzetén már az öt év múlva megvalósuló hajtástechnológiákat vetíti előre a Lamborghini.
Az elektromobilitás fejlődésének ütemét ismerve persze nem sok értelme van ilyen távon előre elköteleződni, amit az is jelez, hogy a hajtásláncról csupán annyit árulnak el, hogy tengelyenként egy-egy külön villanymotor biztosít majd összkerékhajtást és fejlett nyomatékvektor-szabályozást, míg az „új generációs, nagyteljesítményű akkumulátor jelentős hatótávolságot tesz lehetővé.” A hajtáslánc rendszerteljesítménye „meghaladja az egy megawattot”, azaz valahol 1360 lóerő körül lesz. Mindez már most sem számít kirívónak, műszaki vonalon tehát meglehetősen óvatos jóslásokba bocsátkozott a Lamborghini.
Annál merészebb vállalásokat tesz a cég a jármű rendszereit irányító szoftverekkel kapcsolatban. Több szenzorral és finomabb vezérléssel biztosítanak az egyéni igényekhez igazítható vezethetőséget. A biztonságot, a menetdinamikát és a hatótávolságot aktív aerodinamikai megoldások fokozzák majd, minden eddiginél gyorsabban és pontosabban variálva a légellenállás és a leszorítóerő változóit. És persze a felfüggesztés is aktív lesz, a Lanzador hátsókerék-kormányzással és légrugózással játszik vezetője keze alá.
Ami a tanulmányautó formatervét illeti, a Lamborghini az űrhajózást nevezi meg ihletadóként. A vezetői üléshelyzetet sokkal inkább sportautósnak, mint szabadidőjárművesnek ígérik, a karosszéria 1,5 méter körüli magassága a 23 colos kerekekkel megtámogatott, nagy hasmagassággal együtt kifejezetten alacsony profilú utasteret feltételez. Az elektromos architektúra jóvoltából ennek ellenére tágas és szellős lesz a környezet, ígéri a Lamborghini.
Az utastér 2+2 üléses, de a hátsó traktus csomagok szállítására is használható, ami a Lamborghini szerint vadonatúj lifestyle koncepció. Az biztos, hogy a rövid orrban is lesz egy tárolóüreg, míg az elsődleges csomagtartóhoz a hátsó szélvédővel együtt felnyíló hátsó ajtón keresztül férhetünk hozzá; a hátsó ülések támlája előre billenthető, a padló lesüllyeszthető.
Mint minden tisztességes Lamborghini tanulmányautó, a Lanzador is hatszögekből, illetve Y-motívumokból építi fel a dizájnját, nem csak kívül, de belül is. A belső tér másik meghatározó jellemzője a fenntartható anyagok széles körű használata. Ausztrál merinói gyapjú felhasználásával, Olaszországban készült szövet borítja a műszerfalat, az üléseket és az ajtópaneleket, a kontrasztos öltéseknél használt fonal újrahasznosításból származik.
Szintén reciklát számos, nem látható műanyag elem – az ülések szivacstöltetét például újrahasznosított rostokból építették fel 3D nyomtatóval. A high-end sportautókból elmaradhatatlan karbon kompozitok nyersanyaga is visszanyert szénszálas hulladék. A szintén olasz eredetű bőrök cserzésénél környezetbarát eljárást alkalmaztak.
Alább rövid gyári videón tekintheted meg a Lamborghini Lanzador tanulmányautót.