43 milliárd japán jenes, azaz 105 milliárd forintos beruházással kísérleti gyártósort létesít, és 2024 tavaszán megkezdi a szilárd elektrolitos hajtóakkumulátorok gyártását a Honda – erősítette meg tavalyi ígéretét az autógyártó.
Ehhez kapcsolódva azonban azt is elárulták, hogy a kétszer nagyobb energiasűrűségből adódó kétféle fejlesztési irány közül nem a látványosabbat, hanem az észszerűbbet választják: azaz ahelyett, hogy extrém nagy hatótávolságú elektromos autókat gyártanának, inkább az akkumulátorcsomagok méretét felezik le, ami kisebb tömeget, és ebből adódóan kedvezőbb energiafogyasztást eredményez.
A kisebb akkucsomag értelemszerűen olcsóbb is lesz, bár a vadonatúj alaptechnológia miatt ez viszonylagos – akárhogy is, feleakkora akkumulátort gyártani mindenképpen kevesebb pénzbe kerül. Más kérdés, hogy ebből az árelőnyből mennyit érzékelnek majd a vevők – ha annyit sikerül elérnie a Hondának, hogy a kisebb akkuméret ellensúlyozni tudja a technológia felárát, és nem emelkednek a végfelhasználói árak, már az nagy eredmény lenne.
Egyelőre nem tudni, hogy a kísérleti fázisból mikor léphet át a sorozatgyártásba a technológia.