A nálunk elsősorban okoseszközeiről ismert Xiaomi tíz év alatt tízmilliárd dollárt fektetne be az autóiparba, 2024 első felében tervezi a tömeggyártás elindítását. Eddig azonban kétséges volt, hogy sikerül-e megvalósítani az elképzelést, mivel az NDRC gyakorlatilag felfüggesztette az új elektromos járművek gyártásának elindításához szükséges engedélyek kiadását részben az ágazati kereslet lassulása miatt.

Az NDRC mellett még meg kell szerezni a kínai ipari és informatikai minisztérium engedélyét is, amely azt vizsgálja, hogy az új autómodellek megfelelnek-e a műszaki és biztonsági követelményeknek. A Xiaomi júliusban fejezte be pekingi gyárának építését, amely a jövő évtől évi százezer autó gyártására lesz képes, de a kapacitást évi 200 ezerre tervezik növelni.

Kínában tavaly 5,67 millió new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművet értékesítettek, ami 90 százalékkal több a 2021. évinél és több mint a fele a globális eladásoknak.