Magyarországon még nem, de több európai piacon, így Németországban is előrendelhető a Volkswagen ID.7 akkumulátoros elektromos szedán. Az autó, amelyet tavasszal már vezetett Földes Attila kollégánk, egyelőre egyetlen konfigurációban érhető el. Ez Németországban nagyságrendileg annyiba kerül, mint az összkerékhajtású, 299 lóerős ID.5 GTX – hogy nálunk milyen áron kerül majd piacra az ID.7, még nem tudni, mindenesetre Magyarországon 27,6 milliótól vásárolható az ID.5 GTX.
Ez esetben csak a hátsó kerekek hajtottak, a feladatot egy 210 kW (286 LE) csúcsteljesítményű, 545 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes villanymotorra bízták. Amíg piacra nem kerül a szeptember elején bemutatkozó, összkerékhajtású GTX verzió, addig nem is lesz más teljesítményvariáns. Akkumulátorból elvileg kettő választható, de most, a bevezetéskor csak a kisebbik, 77 kWh kapacitású áll rendelkezésre; ezzel 621 kilométeres szabványos hatótávolságot ígér a Volkswagen.
Más piacok felszereltségi struktúrája soha nem mérvadó a leendő magyarországi kivitelek szempontjából, mindenesetre a pillanatnyilag egyetlenként elérhető Pro verzió gazdag szériafelszereltséget ad. Benne lesznek a motoros vezérlésű szellőzőrostélyok, az elektromosan elsötétíthető napfénytető, a természetes beszédtempót felismerni képes hangvezérlés. Már az első vásárlók örvendhetnek a hatalmas, nagy tudású head-up kijelzőnek, a 19 colos fekete keréktárcsáknak, valamint egy sor fejlett vezetőtámogató funkciónak.
Opcióként olyan extrák rendelhetők első körben, mint az aktív megtámasztást és masszázsfunkciót nyújtó ergoActive első ülések, a 700 W-os Harman Kardon hifi, a mátrix LED-fényszórók, a kéz nélküli csomagtérfedél-nyitás és -zárás, vagy az aktív lengéscsillapítás.