Emberek tízezreit csalogatta be metauniverzumába a Seat, hogy ott egy különös kontúrokkal és arányokkal rendelkező kombikupét konfiguráltasson velük. A projektről annak idején mi is írtunk, most viszont a korábban csak bitek formájában létező autó a kézzel fogható világban is manifesztálódott, nekünk pedig be kell látnunk, hogy ha megtisztítjuk a neonfényektől és egyéb ráaggatott sallangoktól, a DarkRebel egy olyan autót vetít előre, amely ugyan merész és formabontó, de nem feltétlenül lógna ki az utcaképből – igaz, nem a Cupra logóját várnánk az orrára.
Messze van még persze, hogy a Seat gyártásba vegye a DarkRebel tanulmányautót – ez leginkább abból nyilvánvaló, hogy egyáltalán nem tettek közzé műszaki adatokat az elektromosnak megálmodott kombikupéról, még csak célértékeket sem közöltek. A hajtáslánc mintha nem is létezné (nyilván nem is), a modell felfelé nyíló ajtajait továbbra is csak papíron emlegetik, de legalább a méretekről és arányokról képet alkothatunk: a karosszéra 4,5 méter hosszú, 2,2 (!) méter széles és mindössze 1,3 méter magas.
Az utastérben, akárcsak a külső felületeken, egy központi gerinc húzódik végig, aszimmetrikus formákkal és fényekkel töltve meg a belső teret. Erre csatlakoznak az ülések, amelynek állíthatóságát összehangolták a pedálsorral és a műszeregységgel. Apropó: olyan, egyedi tervezésű kagylóülések várják a két utast, amelyek a comb mellett a lábszárakat is megtámasztják.
Szintén új koncepciót követ a kormánykerék, amelyet a motorsport és a gaming világát ötvözve alakítottak ki. A központi gerincre illesztett váltókar áttetsző anyagból készült, és világít – a középkonzol organikus szerkezetéből kiemelkedő, virágbimbószerű elem a belső tér talán legszokatlanabb eleme.
Amit műszerfalnak vélünk, az valójában egy kommunikációs felület, ahol fényhatásokon keresztül társalog utasaival az autó. A színvarázslatban maguk az ülések is részt vesznek. A beltéri szerelvényeket (vagy azok burkolatát) 90%-ban bambusznádból, azaz biológiailag lebomló anyagból készítették.