Néhány hete még álcafóliával burkolt verzióban mutatta csak be a Mustang Mach-E különleges, földútbarát verzióját a Ford, most pedig itt a (majdnem) végleges modell, és paraméterei különleges örömöket sejtetnek.
Az alapokat a Mustang Mach-E csúcsverziója, a két villanymotoros, 358 kW (487 LE) összteljesítményű GT adja. A hajtásláncot valamelyest áthangolták, a névleges teljesítményérték nem változott, de a maximális forgatónyomaték 860 helyett 880 Nm – mivel a végső homologizáció még hátravan, az is lehet, hogy kiderül, ebben az értékben sincs eltérés a GT és a Mustang Mach-E Rally között.
Az akkumulátor is ugyanaz a 91 kWh nettó kapacitású egység, ám a GT-ben megadott 490 kilométeres maximális hatótávolságnál itt alighanem kevesebbel kell majd számolnunk – egyrészt, mert a 20 mm-rel megemelt futómű miatt nagyobb a légellenállás, másrészt, mert a Rally modell nem visszafogott közlekedésre készült, hanem aszfaltmentes környezetben elkövetett ökörködésre.
Erről tanúskodik, hogy nem egyszerűen hosszabb rugóutakat kapott az autó: egyedi hangolású rugók, adaptív csillapítás, valamint nagy (385 mm) átmérőjű tárcsákkal szerelt Brembo fékrendszer vetít előre komoly igénybevételt. A szív már a 19 colos fehér keréktárcsák klasszikus ralidizájnjától gyorsabban kezd verni, az abroncsok (235/55 R19 Michelin CrossClimate) pedig magasabb oldalfalat kaptak, aminek rossz vagy nem létező utakon van létjogosultsága.
A Mustang Mach-E Rally az első olyan Ford modell, amely RallySport üzemmóddal rendelkezik. Ezt aktiválva a szabályozórendszerek engedik a hajtott kerekek túlpörgését, a gázreakció lineárisabb lesz, így pontosabban adagolható az erő, a csillapítás pedig feszesebbre vált, hogy a sodrós kanyarokban is kezelhető maradjon az autó.
A különleges modellváltozatot a cég michigani tesztközpontjában, egy raliversenyzők bevonásával tervezett, frissen épített ralipályán hangolták, feltételezve, hogy a leendő tulajdonosok nem feltétlenül fogják kímélni az autót.
Ami a külsőt illeti, a Focus RS után mintázott hátsó szárny mellett karosszériaborítások, egyedi első lökhárító, feketére fényezett acél tetőlemez, továbbá a kontrasztos megjelenésű első pajzsba illesztett ködfényszórók teremtenek ralihangulatot. Alapfelszerelés lesz az autón hosszában végigfutó dupla versenysáv, a karosszériaszínek palettáján a fekete, a fehér és a szürke mellett zöld, kék és neonsárga szerepel.
Az utastérben fényes fehér betétek díszítik a műszerfalat és a kormánykerék alsó küllőit, míg az ajtókon kontrasztos fehér öltésekkel találkozunk. A sportülések hátoldala szintén fényes fehér, a kárpitozást dombornyomott Mach-E Rally felirat díszíti.
A Ford Mustang Mach-E Rally 2024 elejétől rendelhető, addigra a pontos műszaki adatok és az árak is kiderülnek.