A Volkswagen eredetileg szeptember elejére ígérte az ID.7 GTX összkerékhajtású, elektromos sportlimuzin bemutatását. Ez egyelőre elsikkadt, van viszont helyette valami izgalmasabb: az ID.X Performance tanulmányautó, amelyet ugyan jelenlegi tervei szerint nem fog gyártásba venni a Volkswagen, mégis úgy sejtjük, hogy bizonyos elemeivel találkozhatunk még a szalonokban.
A Volkswagen ID.X Performance mindkét tengelye hajtott, a rendszerteljesítmény 411 kW, azaz 558 lóerő. Ha jól értelmezzük a sajtóanyagot, ez az állandó csúcsteljesítmény, tehát rövid ideig ennél érdemben nagyobb erőt is ki tud fejteni az autó.
A dupla villanymotoros hajtáslánc speciális vezérlőt kapott, illetve a hátsó tengelyen zárható a differenciálmű – ezeknek a funkcióknak a vezérlésére egy, a középkonzol alján elhelyezett, külön érintőképernyő szolgál.
Az akkumulátor a szériamodellből származik, és akár 200 kW-tal tölthető; a csaknem megduplázott motorteljesítmény miatt azonban az ID.7 kiemelkedő, akár 700 kilométeres hatótávolságáról alighanem le kellene mondanunk.
A nagyobb motorteljesítmény aszfaltra vitelét 60 mm-rel ültetett, különösen feszes rugózású futómű segíti, amelynek a kerékösszetartását is megnövelték. A 20 colos keréktárcsák központi anyásak, a 265 mm-es abroncsok a motorsportból származnak.
Az első és hátsó lökhárítókon szénszálas aerodinamikai elemeket helyeztek el, szintén karbon a nagy hátsó szárny, illetve az utastérben a sportülések héja.