Szlovénia eleve halovány tényező az autóipar térképén, ez különösen igaz a hiperautó-piacra, azonban az egykori autóversenyző, Aljoša Tušek ezen mindenféleképpen változtatni akar. Az osztrák gyökerekkel is rendelkező Tusheket 2012-ben alapították, azóta viszont ritkán lehetett hallani csak róla, például amikor egy 950 lóerős hibrid sportkocsit dobtak piacra.
Legújabb, egyedi gyártású és kétféle hajtással is elérhető modellje gyökeres fordulatot hozhat a szlovén márka reputációjában:
- az Aeon tisztán elektromos variánsa (Aeon E) 2535 lóerős teljesítményre képes, ami az 1600 kilogrammos saját tömeget figyelembe véve 1,7:1-es teljesítmény-tömeg arányt jelent,
- ezzel szemben a V8-as motorral szerelt hibridváltozat (Aeon H) majdnem 600 lóerővel gyengébb, de még így is 1957 lóerős, viszont könnyebb is, 1480 kilogrammot nyom.
A képre kattintva galéria nyílik:
Más paramétereket egyelőre nem vertek nagydobra az Aeon kapcsán, de azt máris elhintették, hogy „úttörő aerodinamikával” érkezik, és közben „új hajnalt hirdet a hiperautó-gyártásban”. Tušek ez utóbbit azzal magyarázta, hogy az új típus egyes darabjait személyre szabottan tervezik legyártani, amivel az a céljuk, hogy így térjenek el a többi gyártó által alkalmazott általános protokolltól.
Ez viszont azzal is együtt jár, hogy az Aeont korlátozott példányszámban fogják gyártani, ennek hivatalos időpontját később hozzák majd nyilvánosságra.