A környezetükkel kommunikáló járművek (V2X) széles körű piaci áttörése évek óta várat magára, ami nagy kár, mert a világ autógyártóinak mérnökei egyre-másra mutatják be kiváló ötleteiket, amelyek megakadályozzák, hogy elgázoljuk a buszról leszálló utasokat, értesítenek, ha megkülönböztető jelzését használó jármű közeledik hozzánk, vagy figyelmeztetnek, hogy veszélyes útszakaszhoz közeledünk.
Az Audi egyike azoknak az autógyártóknak, amelyek komoly energiákat fordítanak a V2X kommunikációra, ezért nem meglepő, hogy a márka alá tartozó Ducati még 2016-ban az elsők között csatlakozott a hálózatba kapcsolt motorkerékpárok konzorciumához (Connected Motorcycle Consortium, CMC), ahol azon dolgoznak aktívan, hogy a motorkerékpárok és a környező infrastruktúra, illetve a forgalomban részt vevő más járművek közötti adatcsere révén tegyék biztonságosabbá a közlekedést.
A Ducati most bemutatta azt a kísérleti rendszert, amely három, gyakran előforduló közlekedési szituációban segíthet megelőzni a végzetes karambolt. A technológiát az ugyancsak Audi-filiálé Lamborghinivel közösen fejlesztették ki (a Ducati valójában a Lamborghini alá tartozik, az pedig az Audi alá… de ez a fejlesztés szempontjából nem lényeges). A lényeg minden esetben az, hogy a nem belátható szituációkban a kommunikációs technológia helyettesítse a vezetők szemét, azaz tájékoztassa őket egy olyan veszélyhelyzetről, amelyet egyébként bármilyen ok miatt nem észlelnének.
Kereszteződésen való áthaladás
Amennyiben a motorkerékpár és az autó egymásra merőlegesen haladva érkeznek ugyanahhoz a kereszteződéshez, az autó műszerfalán piktogram villan fel, figyelmeztetve a sofőrt a közeledő motorosra.
Kanyarodás balra, nagy ívben
Ha a két jármű egymással szemben haladva érkezik a kereszteződéshez, és az autós balra fordulna, keresztezve a motoros nyomvonalát, az irányjelző aktiválásakor figyelmeztető jelzés jelenik meg a műszeregységben.
Ne előzz!
Az eddigi két helyzetben az autóst figyelmeztette a technológia, ezúttal azonban a motoros műszerfalán villan fel a jelzés, amennyiben az előtte haladó járműoszlopban bármelyik gépkocsi pont akkor kanyarodna balra, amikor a motoros úgy dönt, hogy megelőzi a sort.
A rendszer egyelőre csak kísérleti stádiumban van, az alább látható videóból azonban kiderül, hogy a Ducati és a Lamborghini nagyon is komolyan gondolja, hogy hamarosan megjelenhet a közutakon ez a védőernyő.