Egy tervezet szerint megosztanák a jelenlegi B kategóriás jogosítványt, lenne egy teljes és egy korlátozott szabályok szerinti változat. A B+ kategóriás jogosítvány különválasztása az eddigi egységes B kategóriától az jelentené, hogy az európai polgároknak két jogosítványt kellene megszerezniük. Ez a költségeket is megduplázná – írta az Index. A B kategóriás jogosítvány felosztása az alábbi korlátozásokat vonná maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak:

  • az autópályákon 110 km/h lenne a megengedett legnagyobb sebesség;
  • a vezethető gépjárművek súlya nem haladhatja meg az 1,8 tonnát;
  • az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetése csak B+ jogosítvánnyal lenne engedélyezett.

Az érdekképviseletek szerint ez azt jelentené, hogy az elektromos autók (amelyek az akkumulátor miatt sokszor 1,8 tonna feletti súlyúak), valamint a nagyobb személyautók és kisteherautók jelenlegi vezetőinek többsége rászorulna arra, hogy hozzájusson az új kategóriájú vezetői engedélyhez.

A B+ vezetői engedély megszerzéséhez szükséges további képzés és vizsga pénzügyi, adminisztratív és gyakorlati terhet róna a jelenlegi hivatásos járművezetők és üzemeltetők számára, akiknek ráadásul megfelelő átképzésre lenne szükségük.

Egyelőre egyébként még csak tervezetről van szó, vagyis egyáltalán nem biztos, hogy valaha be fogják vezetni.