Milyen autóval járnál szívesen munkába? Ezt a kérdést tették fel fiatal formatervezőiknek a 20 évvel ezelőtt létrehozott Nissan Design Europe (NDE) stúdió vezetői, a válaszokból pedig megszületett a Nissan Concept 20-23, egy kisautó, amely pont ugyanúgy építkezik a márka múltjából, mint a virtuális autóversenyzés világából.
20, mint húsz éve, 23, mint 2023, de úgy is, mint japánul a 2 és 3 (ni-szan), ami együtt, ugye, kiadja a márka nevét. Mivel pedig a Nissannak nagy hagyományai vannak a cuki, gömbölyded városi járművek terén, a Concept 20-23 is ilyen – legalábbis az alapjai.
A klasszikus, háromajtós ferdehátú formát azonban elöl-hátul motorsport ihletésű aerodinamikai illesztékekkel, a levegő be- és kivezetésére szolgáló rácsozatokkal látták el (ide sorolható az utastérbe friss levegőt bevezető tetőkürtő is), így a végeredmény a legkevésbé sem aranyos, és játékosnak is csak annyiban tekinthető, amennyiben az autóversenyzést játéknak tekintjük.
Külön figyelmet érdemel a hátsó spoiler, amely a hosszanti tetőkeretek meghosszabbításaként indul el, így a hátsó szélvédő fölött, nem pedig mögötte helyezkedik el, ezért nem akadályozza a hátratekintést.
A belső tér határozottan motorsportos ihletésű, a felfelé nyíló ajtók mögötti merevítő rudazattól kezdve a mély kagylóüléseken át a messze hátrahúzott kormánykerékig. Utóbbi szögletes kialakítást kapott, és ezen helyezték el többek között a tisztán elektromos hajtáslánc teljesítmény-kifejtésének szabályozására szolgáló kezelőszerveket is.
A műszerfal, a kormányoszlop és egyéb funkcionális elemek rögzítésére szolgáló rudazatokat szabadon hagyták, azok részei a puritán, lényegre törő dizájnnak.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Nissan képzeletbeli városi méregzsákját.