A Mercedes-AMG 2023 júliusában mutatta be a Mercedes GLC szabadidőjármű sportváltozatát, az AMG GLC-t. Ebben már megjelent az a konnektoros hibrid hajtáslánc, amely eredetileg az AMG C 63 S E Performance modellben debütált, és amely a világ legerősebb kétliteres benzinmotorját társítja az AMG házon belül fejlesztett elektromos architektúrájával, amely 204 lóerős, 360 Nm-es villanymotorból és 6,1 kWh kapacitású, 80 kW állandó és (10 másodpercre) 150 kW pillanatnyi csúcsteljesítményre képes lítiumion-akkumulátorból áll. A rendszerteljesítmény 500 kW, azaz 680 lóerő.

Sportkocsiként gyorsul ez a kéttonnás terepkupé 1

A kilencfokozatú sebességváltóval szerelt, összkerékhajtású konfigurációban a kétfokozatú váltóval társított villanymotor ereje mind a négy kerékre eljut, és bár elsősorban nem erre tervezték, akár tisztán elektromos üzemben, emisszió nélkül is tud haladni – a C-osztály esetében a hatótávolság 13 kilométer volt, az AMG GLC SUV, illetve a most bemutatott GCL Coupé pilótájának azonban be kell érnie 12 kilométerrel.

Sportkocsiként gyorsul ez a kéttonnás terepkupé 87

Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé

Az AMG GLC 63 Coupé álló helyzetből ugyanúgy 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, mint bumfordibb testvére, a végsebességet 275 km/órában korlátozták.

A másik modellváltozat megint csak ismerős: az AMG GLC 43 Coupé alapvetően ugyanazt a kétliteres, soros négyhengeres, elektromos rásegítésű turbófeltöltővel szerelt benzinmotort alkalmazza, mint a GLC 63 E Performance Coupé.

Sportkocsiként gyorsul ez a kéttonnás terepkupé 88

Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé

Nagy különbség azonban, hogy itt nem 400, hanem 48 volt hajtja a turbólyukat áthidaló villanymotort, ezért a csúcsteljesítmény 476 helyett 421 lóerő – ehhez jön még hozzá a mild hibrid rendszert hajtó villanymotor 10 kW teljesítménye, amellyel szükség esetén besegít a hajtásba a vezérlés. Sőt, az AMG GLC 43 Coupé így képes rövid távolságokon csak villanymotorral haladni, ám nem ez a lényeg, hanem, hogy az indítómotor kiváltásával, valamint a fékenergia visszanyerésével csökkenti a hajtáslánc fogyasztását. A végsebesség 250 km/óra, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,8 mp.

Sportkocsiként gyorsul ez a kéttonnás terepkupé 89

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

Az erősebb modellváltozat könnyen felismerhető 19 helyett 20 colos alapkivitelű felnijeiről, kerek helyett trapéz alakú kipufogóvégcsöveiről, a sportos hátsó lökhárítóbetét helyett alkalmazott, valódi aerodinamikai hatással bíró diffúzorról. A plug-in hibrid csúcsmodell alapfelszerelésként kínálja az AMG Track Pace telemetriai rendszert, öt helyett nyolc üzemmód közül választhatunk az AMG Dynamic Select programban.

Mindkét motorizációnál széria az adaptív csillapítású futómű és az aktív hátsókerék-kormányzás, az aktív kanyarstabilizátorért azonban még a GLC 63 Coupé esetében is felárat kérnek. A csúcsverzió fékrendszerből is az erősebbiket kapja.

Sportkocsiként gyorsul ez a kéttonnás terepkupé 90

Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé