A 470 lóerős rendszerteljesítményű Cayenne E-Hybrid és a 739 lóerős Cayenne Turbo E-Hybrid között hatalmas a szakadék, ezért nem meglepő, hogy ide sorolta be a modell új plug-in hibrid variánsát a Porsche. A Cayenne S E-Hybrid azonban 519 lóerős teljesítményével nem tekinthető arany középútnak, inkább az E-Hybrid alapmodell feljavított változataként hozhat új ügyfeleket a márkának. A két variáns ugyanazt a 3.0 V6-os benzinmotort alkalmazza (a villanymotor egyébként mindhárom esetben ugyanaz a 130 kW-os, 460 Nm-es egység.)
Porsche Cayenne E-Hybrid | Porsche Cayenne S E-Hybrid | Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid | |
Max. teljesítmény (LE) | 470 | 519 | 739 |
Max. forgatónyomaték (Nm) | 650 | 750 | 950 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) | 4,9 | 4,7 | 3,7 |
Végsebesség (km/óra) | 254 | 263 | 295 |
Nincs különbség a maximális töltési teljesítményben (11 kW), sem a hatótávolságokban (városban akár 90 km.) Amiben a minimális plusz erő mellett többet tud az új változat, az a V8-as Turbo E-Hybridtől átvett, széles tartományban állítható karakterisztikájú, kétkamrás légrugózás.
A csúcsmodell egyéb tartozékai már nem járnak a Cayenne S E-Hybridhez: be kell érnie az alapmodell 20 colos keréktárcsáival, a mátrix LED-es fényszórók csak felárért alkalmazzák a nagyfelbontású (HD) technológiát, nincs összkerék-kormányzás, kerámia fékek vagy adaptív lengéscsillapítás.
Vannak viszont nyolc irányban állítható ülések, alapfelszerelés a Sport Chrono csomag, valamint a fém pedálszett. Opcióként kijelző rendelhető az utas elé, és elérhető a hatékony szűrővel szerelt légtisztító rendszer.
A Cayenne E-Hybridhez ésszerűen árában is közelebb fekvő modellváltozat már rendelhető, az első példányok idén novemberben érkeznek meg a vevőkhöz.
A Cayenne összes kivitele átfogóan megújult 2023 tavaszán, a változásokról az alábbi linkre kattintva olvashatsz: