Kína volt messze a legnagyobb piac, ahol 3,4 millió elektromos járművet adtak el 2023 első hat hónapjában, ami a globális elektromosjármű-értékesítés 55 százaléka – áll a Canalys szingapúri piackutató cég jelentésében. Kínában a növekedési ütem az idei első fél évben 43 százalékra lassult a tavalyi első fél évi kiugróan nagy, 118 százalékos bővülés után.

Kínában az elektromosjármű-támogatási rendszer zavarokat, bizonytalanságot és árháborút okozott. Annak ellenére, hogy Kínában az elektromos járművek hatalmas választéka áll rendelkezésre, egyetlen modellnek sincs 10 százaléknál nagyobb piaci részesedése. A BYD a vezető elektromos autómárka Kínában.

Európa volt az elektromos járművek második legnagyobb piaca 24 százalékos globális részesedéssel és 1,5 milliós eladási számmal az idei első fél évben. Európában az elektromos járművek eladásának éves növekedése 34 százalékra gyorsult a tavaly első fél évi 9 százalékos bővülés után.

Az Egyesült Államok jócskán lemaradt az elektromos járművek értékesítésében, 850 ezer eladott EV-járművel a globális piaci részesedése 13 százalék volt. A Canalys azzal számol, hogy tavalyhoz képest 39 százalékkal több, 14 millió elektromos járművet értékesítenek idén a világon.