Október 25-én nyílik Tokióban a japán mobilitási kiállítás. Itt egy sor vadonatúj tanulmányautót fog közszemlére tenni a Nissan, amelyekről addig is egyesével ad előzetest – ez itt a legelső a sorban.
A Nissan Hyper Urban azokat a magasan képzett városi, kertvárosi fiatal autósokat célozza meg, akik számára különösen fontos a környezettudatosság.
Az autó szuperképessége a V2H (vehicle-to-home) funkció, azaz akkumulátoráról képes biztosítani egy háztartás energiaszükségletét, míg a V2G (vehicle-to-grid) funkció révén akár az elektromos hálózatba is vissza tud táplálni, azaz a csúcsidőszak tehermentesítése, a megújuló forrásokból származó energia optimalizálása révén hozzá tud járulni annak gazdaságosabb, fenntarthatóbb működéséhez, sőt, akár pénzt is kereshet a tulajdonos számára.
Ezeket a funkciókat – és tulajdonképpen ez a jármű legfontosabb okossága – egy mesterséges intelligencia alapú intelligens töltésszabályozó rendszer (Intelligent Charging Management System, ICMS) vezérli, méghozzá teljesen önállóan megosztva a rendelkezésre álló, illetve előjegyzett energiát a jármű(vek) és az infrastruktúra között.
A tanulmányautó megálmodói a vezeték nélküli szoftverfrissítések mellett a hardver időszakos modernizálását is vizualizálták – vehetünk például bele új, divatosabb műszerfalborítást. Ezzel hosszabb ideig tartható fenn a felhasználó érdeklődése a Nissan Hyper Urban Concept iránt, azaz várhatóan tovább használja majd, amivel összességében csökkenthető a teljes élettartamra vetített szénlábnyom.
Hasonló célt szolgál a tanulmányautó citromzöld fényezése, amely a rávetülő napfény beesési szögétől függően eltérő árnyalatokban játszik. Az ajtók felfelé nyílnak, a vonalvezetés sportos, az abroncsok szélesek.
Az utasteret kaleidoszkópszerűen elrendezett háromszögek alkotják, a műszerfal és a kijelzők igény szerint testre szabhatók. Az első ülések lehajthatók, és lábtámaszként a hátsókhoz tolhatók, így parkolás közben komfortosan pihenhetünk, beszélgethetünk, dolgozhatunk. A Nissan szerint azonban nem kell itt leragadni: a Hyper Urban tanulmányt akár a lakásunkban, nyaralónkban is leparkolhatjuk, és ülőbútorként, elvonulós kuckóként használhatjuk (nagyjából úgy, mint a 2017-es Renault Symbioz tanulmányt).
Úgy tűnik, a Nissan október 10-én, 17-én és 19-én mutatja be további elektromos tanulmányautóit, igyekszünk mindegyikről beszámolni. Addig is nézd meg alább a Nissan Hyper Urban koncepciójárművet bemutató, rövid gyári videót.