A brit Kahn tuningműhelytől számos merész munkát láthattunk már az elmúlt években. Építettek saját szupersportkocsit, de fő profiljuk az átépítések. Nagy kedvencük a klasszikus Land Rover Defender, amiből kreáltak hosszú orrú V8-as variánst, 6×6-os verziót, meg egyéb imádni való idétlenségeket is.

Levágják a Defender tetejét 1

Most mégsem ehhez, hanem az aktuális Defenderhez nyúltak hozzá, méghozzá egy nem mindennapi ötlettel: kabriót építenek a terepjáróból.

Az elődnél ez magától értetődő volt, hiszen alvázas konstrukcióként teljesen mindegy volt, hogy milyen felépítményt szereltek rá – gyárilag is létezett vászontetős Defender.

A modern utód viszont önhordó karosszériás, amit nem lehet csak úgy, büntetlenül szétvagdosni.

Levágják a Defender tetejét 15

Nem véletlenül tart hat hónapig a kétszemélyessé redukált roadsterek építése, amelynek során kézzel formázott alumíniumidomokkal erősítik meg a vázszerkezetet.

Az eredmény nem annyira kabrió, mint inkább targa. A B oszlopokat masszív bukókerettel váltja ki a stúdió, és csak a tetőlemez (amely állítólag vászonból készül, mi a csuda?) emelhető ki a helyéről – a látvány és a vezetési élmény ezzel együtt is különlegesnek ígérkezik. Egyelőre csak rajzokon, illetve egy maketten vehetjük szemügyre az elképzelést, előrendelést viszont már leadhatunk a modellre.

Levágják a Defender tetejét 16

A kétszemélyes utastér előnye, hogy a csomagtartó kapacitása megmarad, még ha a rajzokról kiderül is, hogy hosszú, lapos üregbe kell majd betolniuk a táskáikat az ügyfeleknek.

A végeredmény minőségére garancia lehet, hogy ugyanabban a műhelyben készülnek majd az autók, ahol egyéb projektek mellett az Aston Martin One77 kupét is építették.

A Flying Huntsman 90 Spyder első példánya várhatóan 2024 második negyedévére lesz kész, ezt követően évente legfeljebb nyolc autót fog gyártani a manufaktúra, azokat viszont messzemenőkig a vásárlók személyes igényeihez alakítja.

Levágják a Defender tetejét 17