Tíz centiméter híján ötméteres óriás a második generációs Lincoln Nautilus, amelyet először Kínában kezdtek forgalmazni, Észak-Amerikában majd jövőre jelenik meg, mint kínai importáru, Európába pedig egyáltalán nem érkezik.
A Fordról levált, és önálló prémiummárkaként boldogulni igyekvő Lincoln újdonsága jelentős méretei ellenére csupán kétsornyi ülést kapott, a 2,9 méteres tengelytávon így csak öten osztoznak – a bőséges helykínálatot pedig elektronikus élmények sorával édesíti tovább az autó.
A szélvédő alatt, annak szinte teljes szélességében egy nagy felbontású képernyő húzódik, amibe lapított felső ívével kevésbé takar bele a kormány. A monitor műszaki adatait sajnos nem részletezi a gyártó, bár a látvány magáért beszél.
A felületen egyszerre minden is megjeleníthető, a menetadatoktól kezdve a navigációs és multimédiás információkon át az olyan, másodlagos információkig, mint a (csak álló helyzetben megjeleníthető) előjegyzési naptár. A monitoron különböző háttérképeket jeleníthetünk meg, az egészet a konvencionális méretű központi érintőképernyőről vezérelhetjük.
Ennek a gigakijelzőnek speciális terápiás szerepet is szánt a Lincoln, a fényjátékokhoz többféle illatélményt társíthatunk, miközben a kezelőszervek, illetve az ajtópanelek is beszállnak a fények pulzálásába.
Hogy a szórakoztatásról áttérjünk a klasszikus autós értékekre, a Nautilus két konfigurációban kínálja ugyanazt a 2,0 literes, benzines turbómotort: magában, vagy egy full hibrid hajtáslánc belső égésű elemeként. Előbbihez nyolcfokozatú, automata váltó, utóbbihoz fokozatmentes erőátvitel csatlakozik; a maximális teljesítmény 250, illetve 310 lóerő. A felfüggesztés adaptív.
Az autó fénypontja egyébként a BlueCruise autonóm vezetési technológia, amely bizonyos útszakaszokon a kormány elengedését is engedélyezi sofőrjének, és ilyenkor nem csak önállóan képes sávot váltani, de a saját sávján belül a forgalomhoz alkalmazkodva tartja a középvonalat: ha a szomszédos sávban széles járművet észlel, odébb húzódik a biztonságosabb haladás érdekében.
A fenti videón megnézheted, ahogy rendszerindításkor tűzijáték fut végig a kijelzőkön. Az autó többi részletét – köztük a gigaképernyős multimédiás rendszert – bemutató filmeket pedig ide kattintva tekintheted meg.