A korábban leleplezett Crossover modell után most itt a Toyota Crown Sport, a japán autógyártás egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező modellcsaládját vadonatúj irányba terelő, tizenhatodik generációs Crown második karosszériaváltozata.
A Toyota Prius és C-HR orrkialakítását magára öltő Crown Sport méretadatait már korábban elárulta a Toyota, most pedig a hajtásláncverziók paramétereire is fény derült.
Kétféle 2,5 literes hibrid hajtással lesz kapható a Crown Sport – az egyik egy szimpla full hibrid, amilyen a Crown Crossoverben (valamint többek között a Toyota RAV4-ben és a Lexus NX-ben) is szerepel, a másik pedig az a plug-in hibrid egység, amely szintén a RAV4 és az NX hozománya. Az előbbi 239, az utóbbi 306 lóerős rendszerteljesítményre képes – ezeket az értékeket a korábbi alkalmazásokból vettük át, tehát még semmi nem biztos.
Fontos újdonság az összkerékkormányzás bevezetése: hasonló rendszer debütált a Toyota Century SUV fedélzetén, amely szintén TNGA-K alapokra épül – a Toyota kimaxolja az építőszekrényelv előnyeit.
Most először alkalmaz „akusztikus mennyezetet” a Toyota: ez egy olyan speciális, hangvisszaverő belső tetőborítás, amely elősegíti a kényelmes beszélgetést az elöl és hátul ülő utasok között.
A Crown Sport vezetőtámogató biztonsági és kényelmi funkciók széles skáláját kapta meg, tartja a követési távolságot és pozícióját a sávon belül, képes egyedül leparkolni, miután kiszállt a vezetője, a környezetét pedig radarok és kamerák segítségével figyeli, így sem a mögöttünk elhaladó autósnak nem fogunk nekitolatni, sem az ajtót nem nyitjuk rá a holttérben közeledő biciklisre.
Érdekes megoldás az aszimmetrikus belső tér: a vezetői környezet egyszínű fekete, hogy semmi ne zavarja a sofőrt, míg az utas előtt igényes anyagok és kéttónusú felületek teremtenek emelkedett hangulatot.
A full hibrid Crown Sport novemberben érkezik, a hidrogénüzemű Toyota Crown Sedannal együtt, míg a konnektoros hibrid variánst decemberre ígéri a Toyota, amikor is a Crown Estat óriáskombival együtt landol a belpiacos kereskedésekben.