Mindössze öt év telt el az eredeti BMW X2 bevezetése óta, és máris itt a második generáció. Érthető persze a gyors váltás, ha tudjuk, hogy annak idején a BMW elsőkerék-hajtású modellcsaládjának utolsó tagjaként lépett színre. Fivéreit mind lecserélték, megújult a BMW 1, a BMW 2 Active Tourer és persze a BMW X1 – jelen esetben ez utóbbi a mérvadó, formai filozófiáját és hajtástechnológiáit tekintve egyaránt.

    BMW X2 M35i xDrive (2. gen.) BMW X2 M35i (1. gen.)
Hosszúság mm 4554 4360
Szélesség mm 1845 1824
Magasság mm 1560 1526
Tengelytáv mm 2692 2670
Csomagtartó liter 560 / 1470 470 / 1355

Megújult a BMW terepkupéja 123

Az oldalfalak magasak és meredekek, a tetővonal finom domborítással ereszkedik – vélhetően a hátsó fejtér bővítése miatt döntött így a BMW. Az orr csaknem függőleges, ahogy a far is, a hátsó szélvédő tövében diszkrét kacsafarok javítja az aerodinamikai jellemzőket.

A hűtőmaszk kicsúcsosodó, csaknem masniszerű, így simul hozzá a szaggatott alsó szegélyű lámpatestekhez. A pajzs kérhető megvilágított kivitelben, a fényszóró pedig lehet adaptív.

Megújult a BMW terepkupéja 124
Megújult a BMW terepkupéja 125
< Húzd >
< Húzd >

Amennyire a fényképek alapján meg lehet határozni, a belső kialakítást érdemi módosítások nélkül emelték át az X1 / iX1 szériából. A műszerfal, a kezelőszervek, az ülések, a burkolatok mind stimmelni látszanak.

A jövő márciustól megvásárolható kompakt terepkupéban alapfelszerelés lesz az első ülések közötti légzsák, a kétzónás automata klímaberendezés, az automata mozgatású csomagtérajtó, négy darab USB-C töltőaljzat, a navigációs rendszer, a bőrkormány, valamint két 12 V-os csatlakozó – egy a vezetőnél, egy a csomagtartóban. Opcióként rendelhető lesz kormányfűtés, panoráma-napfénytető és motorosan kihajtható vonóhorog is.

Megújult a BMW terepkupéja 126

A hajtásláncok átfedést mutatnak az X1-essel, és bár több belső égésű opció is elérhető (X2 sDrive20i mild hibrid 170 lóerővel, X2 sDrive18d 150 lóerővel), a BMW nem ezeket emelte ki, hanem a két csúcsverziót.

Az egyik az iX2 xDrive30 két villanymotorral, 230 kW (313 LE) maximális rendszerteljesítménnyel, 494 Nm kombinált forgatónyomatékkal. Az iX2 xDrive30 álló helyzetből 5,6 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 180 km/óra. Az akkumulátor nettó kapacitása 64,8 kWh, a WLTP-hatótávolság 417–449 km.

Megújult a BMW terepkupéja 127

A másik az X2 M35i xDrive sportos csúcsmodell, amelynek 2,0 literes, soros négyhengeres motorja kerek 300 lóerőt ad le Európában (más piacokon akár 317-et). Ez 5,4 másodperces 0-100 km/óra sprintre elegendő, ami nem sokkal jobb, mint az elektromos modellé, viszont az adaptív futómű, az összkerékhajtási rendszer és a fékek (utóbbi extra) egyaránt M-hangolást kapnak. A 15 mm-es ültetésű, adaptív M-futómű egyébként opcióként bármely modellhez rendelhető lesz.

Megújult a BMW terepkupéja 128
Megújult a BMW terepkupéja 129
< Húzd >
< Húzd >

Kattints ide, ha videón is szeretnéd megnézni a vadonatúj BMW X2-est.