Mindössze öt év telt el az eredeti BMW X2 bevezetése óta, és máris itt a második generáció. Érthető persze a gyors váltás, ha tudjuk, hogy annak idején a BMW elsőkerék-hajtású modellcsaládjának utolsó tagjaként lépett színre. Fivéreit mind lecserélték, megújult a BMW 1, a BMW 2 Active Tourer és persze a BMW X1 – jelen esetben ez utóbbi a mérvadó, formai filozófiáját és hajtástechnológiáit tekintve egyaránt.
BMW X2 M35i xDrive (2. gen.) | BMW X2 M35i (1. gen.) | ||
Hosszúság | mm | 4554 | 4360 |
Szélesség | mm | 1845 | 1824 |
Magasság | mm | 1560 | 1526 |
Tengelytáv | mm | 2692 | 2670 |
Csomagtartó | liter | 560 / 1470 | 470 / 1355 |
Az oldalfalak magasak és meredekek, a tetővonal finom domborítással ereszkedik – vélhetően a hátsó fejtér bővítése miatt döntött így a BMW. Az orr csaknem függőleges, ahogy a far is, a hátsó szélvédő tövében diszkrét kacsafarok javítja az aerodinamikai jellemzőket.
A hűtőmaszk kicsúcsosodó, csaknem masniszerű, így simul hozzá a szaggatott alsó szegélyű lámpatestekhez. A pajzs kérhető megvilágított kivitelben, a fényszóró pedig lehet adaptív.


Amennyire a fényképek alapján meg lehet határozni, a belső kialakítást érdemi módosítások nélkül emelték át az X1 / iX1 szériából. A műszerfal, a kezelőszervek, az ülések, a burkolatok mind stimmelni látszanak.
A jövő márciustól megvásárolható kompakt terepkupéban alapfelszerelés lesz az első ülések közötti légzsák, a kétzónás automata klímaberendezés, az automata mozgatású csomagtérajtó, négy darab USB-C töltőaljzat, a navigációs rendszer, a bőrkormány, valamint két 12 V-os csatlakozó – egy a vezetőnél, egy a csomagtartóban. Opcióként rendelhető lesz kormányfűtés, panoráma-napfénytető és motorosan kihajtható vonóhorog is.
A hajtásláncok átfedést mutatnak az X1-essel, és bár több belső égésű opció is elérhető (X2 sDrive20i mild hibrid 170 lóerővel, X2 sDrive18d 150 lóerővel), a BMW nem ezeket emelte ki, hanem a két csúcsverziót.
Az egyik az iX2 xDrive30 két villanymotorral, 230 kW (313 LE) maximális rendszerteljesítménnyel, 494 Nm kombinált forgatónyomatékkal. Az iX2 xDrive30 álló helyzetből 5,6 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 180 km/óra. Az akkumulátor nettó kapacitása 64,8 kWh, a WLTP-hatótávolság 417–449 km.
A másik az X2 M35i xDrive sportos csúcsmodell, amelynek 2,0 literes, soros négyhengeres motorja kerek 300 lóerőt ad le Európában (más piacokon akár 317-et). Ez 5,4 másodperces 0-100 km/óra sprintre elegendő, ami nem sokkal jobb, mint az elektromos modellé, viszont az adaptív futómű, az összkerékhajtási rendszer és a fékek (utóbbi extra) egyaránt M-hangolást kapnak. A 15 mm-es ültetésű, adaptív M-futómű egyébként opcióként bármely modellhez rendelhető lesz.


Kattints ide, ha videón is szeretnéd megnézni a vadonatúj BMW X2-est.