Mostantól minden évben EV-napokat szervez a Kia. Idén volt az első alkalom, hogy külön programot szenteltek elektromos mobilitási programjuknak, és ezen rögtön öt modellt is bemutattak – köztük két vadonatúj típus előfutárát.
Az eddigiek alapján nagy biztonsággal állíthatjuk, hogy a Concept EV3 és a Concept EV4 pontosan előlegezi meg a leendő szériamodelleket.
Kia EV5-részletek
Az EV3 és az EV4 tanulmányautók premierjével párhuzamosan a korábban bemutatott EV5 elektromos szabadidőjármű alapvető műszaki adatait is közzétette a Kia. Ez utóbbiról ide kattintva olvashatsz.
Bizonyos egyszerűsítések elkerülhetetlenek, de az EV3 kompakt crossover vonalvezetése kifejezetten arányos, az akár ebben a formában mehetne a márkakereskedésekbe.
Az EV4 egy fokkal nehezebben emészthető, de nincs kétségünk afelől, hogy mire elérkezik a sorozatgyártás ideje, a Kia megtalálja a módját, hogy összebarátkoztassa az autót és leendő közönségét. Mivel a méreteket nem ismerjük, nem merjük határozottan kijelenteni, hogy az EV4 a Hyundai Ioniq 6 ellenpárja volna, de a hátsó légterelő, illetve diffúzor láttán gyanús, hogy újabb aerodinamikai rekord van készülőben.
A kategorizálást nehezíti, hogy a két tanulmányautó belső kialakítása főbb vonalaiban megegyezik egymással. Digitális ajtónyitók, rejtett behúzók, kárpitozott felületek, harmonikus színkombinációk, tagolatlan terek uralkodnak mindkét modellben, az EV3 külső könyöklője mintha tárolórekeszként duplázna, míg az EV4 látványos lábtérvilágításával hívja fel magára a figyelmet.
A legérdekesebb ötlet, hogy a Kia túllépne az újrahasznosításon, és eleve természetes úton előteremtett anyagokból (biogyártás) építené fel autóit.
A bőr és egyéb matériák helyett például micéliumból, azaz gombaszálakból készítenének kárpitokat, míg a színezésben szintén természetes anyagokra támaszkodnának – a sajtóközlemény a dióhéjat, illetve a pirosítófű, festőfű, vörösfestőgyökér néven ismert növényt (hivatalos elnevezése festő buzér, Rubia tinctorum) említik, amelynek gyökeréből már az ókori rómaiak is vontak ki piros festékanyagot, az alizarint.
A tanulmányautók ülései sem hagyományosak: azokat természetes rostokból kötötték térbeli szerkezetté, ami lágy, mégis ellenálló struktúrát eredményez, gyors gyártás és zéró hulladék mellett.