Amszterdam is beáll azon európai nagyvárosok sorába, amelyek komoly mértékben korlátozzák a személyautók haladási sebességét. Indoklásuk szerint 30 kilométer/órás sebességnél a fékút kétszer rövidebb (13 méter), mint 50 kilométer/óránál (27 méter). Ebből fakadóan 20-30 százalékkal kevesebb súlyos balesetre számítanak és 95 százalék annak az esélye, hogy egy gyalogos túléli a balesetet ilyen sebességgel.
Valamint a közlekedési zaj a felére csökkenhet, a város csendesebb, kellemesebb lesz a helyi vezetés közleménye szerint. Október 2-án, hétfőn kezdődött meg az első táblák kihelyezését a leendő 30 km/órás szakaszokon. Az átgondolt bevezetést mutatja, hogy december 8-ig még 50km/órás sebességig lehet közlekedni ezeken a helyeken, a táblákon egy ideiglenes matrica található ami tájékoztat a változásról.
A tömegközlekedés, a buszok viszont felmentést kapnak a rendelkezés alól, továbbra is mehetnek akár 50-nel is.
A szabályszegők komoly bírságra számíthatnak majd. Aki megszokásból vezetve, a táblákat figyelmen kívül hagyva eléri az 54 km/órás sebességet egy ilyen szakaszon, az már 24 km/órával lépi túl a megengedett sebességet, ami 312 eurós, nagyjából 120 ezer forintos büntetéssel járhat. írja a holland Autoreview oldal.
A 30 km/órás sebességkorlátozás bevezetése része a városi tanács szélesebb körű erőfeszítéseinek, amelyek célja, hogy Amszterdamot élhetőbb és fenntarthatóbb várossá tegye.
Amszterdam nincs egyedül, sőt
Brüsszelben, Bilbaóban, Bolognában, Helsinkiben, Milánóban és Párizsban már szintén az új rend van érvényben, nemrég pedig egész Wales is csatlakozott. Általánosságban kijelenthető, hogy egyre több európai országban válik bevett gyakorlattá, a lakott területen bevezetett, 30 km/óra a maximális megengedett sebesség, sőt, javaslat szintjén felmerült, hogy az egész Európai Unióban így csökkentenék nullára a halálos balesetek számát 2050-ig.