A fényszórókat összekötő, fényes fekete sáv, valamint az erre illesztett, megújult márkalogó alapvetően határozza meg mostantól a Renault Arkana arculatát. A képet a jól ismert rombuszemblémát formázó hűtőrács árnyalja; ezek falvastagságával játszva a tervezők különleges térhatást értek el. A logó hátul is hasonló fekete sávon helyezkedik el. A karosszéria számos pontját korábban díszítő krómozott elemek mostantól semleges, selyemfényű vagy fényes kivitelben kaphatók.
Ahogy a márka más típusainál, itt is megjelent az Esprit Alpine felszereltségi szint, amely a korábbi Renault Sport (R. S.) hagyatékát viszi tovább. Ez a kivitel egyrészt rendkívül igényes színekkel és beltéri anyagokkal dolgozik, másrészt olyan, sportos elemeket is alkalmaz, mint a nagy méretű, kéttónusú keréktárcsák, az osztott légterelő vagy a szegélyek matt szürke fényezése.
Az Esprit Alpine utasterében kékkel varrott, természetes forrásból származó anyagok, kék hangulatvilágítás, valamint a francia zászló színei jelennek meg – ezek a Renault-csoport sportmárkájára, az Alpine-ra utalnak.
Az Esprit Alpine alatt mostantól csak két kivitelt találunk: az Evolution vezeték nélküli okostelefon-csatlakoztatást, nagy érintőképernyős multimédiás rendszert és 7 colos digitális műszeregységet kínál. A Techno kivitel a sportosságra helyezi a hangsúlyt.
A hajtásláncok választéka azonos, a prímet a full hibrid viszi, amely a legutóbbi frissítés óta immár 145 lóerős, mostantól pedig töltésmegtartó funkcióval is rendelkezik. Ha ezt aktiváljuk, a rendszer mindig hagy legalább 40 százaléknyi töltést a pici, 1200 Wh-s akkuban, így ha emelkedőn mennénk fel vagy vontatnánk, mindig számíthatunk a villanymotor extra erejére.
A hibrid hajtásláncon kívül az 1,3 literes, soros négyhengeres benzinmotor két kivitelével is rendelhető az Arkana. Mindkettőben 12V-os mild hibrid rendszer biztosít jó hatásfokú start-stop funkciót, valamint fékenergia-visszanyerést; a 140, illetve a 158 lóerőre hangolt verzióhoz egyaránt hétfokozatú duplakuplungos váltó társul.