Lassan itt volna a modellváltás ideje, hiszen kilencedik évét kezdi a negyedik generációs MX-5. A Mazda azonban a jelek szerint úgy látja, maradtak még tartalékok a vászontetővel és nyitható keménytetővel (RF) kínált sportautóban, ezért a 2024-es modellévre alaposan átdolgozta azt.
Adaptív tempomat, ráfutásgátló fékrendszer és hátrameneti ütközést megakadályozó funkció került az autóba. A központi képernyő 8,8 colosra nőtt, keret nélküli kialakítást kapott, valamint mostantól okostelefonos alkalmazásból, a távolból ellenőrizhetők bizonyos fedélzeti funkciók.
Módosították a nappali világítást, valamint a hátsó helyzetjelzőt; mostantól minden külső fényforrás LED-es. Új rajzolatú keréktárcsák kerültek a kínálatba, valamint megjelent a palettán egy friss metálfény, az Aero Gray. Ezeken túl megjelenik a kínálatban egy bézs vászontetővel szerelt, barna bőrüléses kivitel, amelyet egyfajta nosztalgikus színvilágként aposztrofál a Mazda.
Eddig a felszín, most merüljünk a lényeg mélyére.
A kézi váltós hajtásláncok aszimmetrikus részlegesen önzáró differenciálművet kapnak. Ez annyit takar, hogy gázadáskor és gázelvételkor eltérő mértékben zár a differenciálmű – ennek az elsődleges célja, hogy a kanyar bejáratánál elvett gáz esetén stabilizálja az autót. A rendszer működését egyéb részleteiben is finomhangolták, így elvileg finomabban, lineárisabban haladhatunk kanyargós úton.
Az elektromos kormányszervó belső súrlódásának csökkentésével, a szervomotor vezérlésének áthangolásával állítólag részletgazdagabb visszajelzést, közvetlenebb kormányérzetet értek el a mérnökök.
A 1,5 literes motor áthangolásával 4 extra lóerőt szabadítottak fel, ennél fontosabb azonban, hogy javult a gyorsítási érzet.
A 2,0 literes motor kézi váltós konfigurációjában szintén finomítottak a gázreakciókon; az autó gyorsításkor és gázelvételkor egyaránt pontosabban követi a vezető utasításait.
Szintén a kézi váltós kivitelek vezetői örülhetnek a menetstabilizáló rendszer új Track (versenypálya) üzemmódjának, amely csak akkor avatkozik be, ha a csúszás már átmenne megpördülésbe.
A módosított kivitelű MX-5 2024 elejétől megvásárolható Japánban, a facelift európai bevezetéséről még nincs információnk.