Jövőre ünnepli századik születésnapját a Morris Garages, azaz az MG. Száz év alatt sokat fejlődött az autóipar, és vele együtt a GM is: új generációs elektromos modelleik ma már Európában is elérhetők, jövő nyáron pedig jön a nagy durranás: a Cyberster akkumulátoros elektromos roadster.
Ennek egy előszériás példányával most egy brit ikerpár: Ross és Hugo Turner 16 ezer kilométeres expedícióra indult, hogy Londonból hét hónap alatt eljussanak Sanghajba. Az influenszer duó a klímakatasztrófa realitására igyekszik felhívni közönségük figyelmét: expedícióikon kerékpárral, elektromos motorkerékpárral, evezős hajóval, vitorlással vagy gyalogszerrel keresnek fel környezetvédelmi szempontból nagy jelentőségű helyszíneket, hogy demonstrálják, igenis van élet a fosszilis üzemanyagokon túl.
Az elektromos MG Cyberster útja Magyarországon is áthalad: október 19-én, csütörtökön érkeztek meg hazánkba, Pannonhalma és Tata érintésével jutottak el Budapestre, a MG fővárosi kereskedésébe. Innen október 20-án mentek tovább Visegrádra, majd Szentendre érintésével átkeltek a Megyeri hídon, kiruccannak Gödöllőre, és úgy érkeztek vissza Budapestre, ahol a város több, turisztikailag jelentős pontján megjelennek majd.
Október 21. szombaton Ausztria felé veszik az utat: több balatoni helyszín érintésével beugranak az MG csornai márkakereskedésébe, ahonnan Sopronon keresztül hagyják el az országot. A páros és az autó útvonala az esemény Facebook oldalán követhető nyomon, ha találkoznál velük, itt meglesheted, mikor merre járnak.
A gyár hivatalos kommunikációiban nyoma sincs a műszaki adatoknak, idén nyáron azonban kiderültek a számok. Az autó kétféle hajtáslánccal lesz elérhető: a bevezetéskor kapható 400 kW-os (544 LE), 725 Nm-es, összkerékhajtású, duplamotoros variáns 3,2 mp alatt gyorsul majd 100 km/órára. Később lesz egy hátsókerék-hajtású, 224 kW-os (305 LE) verzió is, amely 77 helyett 64 kWh kapacitású akkut kap , és 520 kilométeres hatótávolságot ígér az erősebb modell 579 kilométerével szemben. Ezek a számok a megengedőbb kínai normát tükrözik, az európai WLTP szabvány szerint várhatóan érdemben alacsonyabb értékeket kapunk majd.
A Cyberster 4535 x 1913 x 1329 mm-es befoglaló méreteihez 2690 mm-es tengelytáv társul, a menetkész tömeg állítólag 1985 kg. A fékeket a Brembo szállítja, a futómű fejlesztéséhez a Ferraritól csábítottak át egy F1-es mérnököt.