Hardveres és szoftveres vonalon egyaránt megújult a Volkswagen ID.4 és ID.5 infotainment-rendszere. Az érintőképernyő mostantól 12,9 colos képátlójú, vadonatúj a menüstruktúrája. A szériakivitelű digitális műszeregység és az opcióként kérhető, kiterjesztett valóságú head-up kijelző egyaránt megújult.
A hőfokot és a hangerőt szabályozó érintésérzékeny csúszkák mostantól megvilágítottak, és a kormánykerék kezelőfelületét is átdolgozták. Szintén újdonság a 10 hangszórós, 480 W-os Harman Kardon audiorendszer, amit opcióként választhatunk mindkét modellhez.
Az erőátvitel irányváltó kapcsolója a műszeregység oldaláról a jobb oldali bajuszkapcsolóra költözött; az ablaktörlő mostantól a bal oldali bajuszkapcsolóról vezérelhető. Erre a nagyobbra méretezett multimédiás képernyő miatt volt szükség. A fedélzeti funkciók vezérlését új hangvezérlés segíti: ez a korábbinál pontosabban reagál az utasításokra, újdonságként pedig felhőalapú információs és hírszolgáltatásokhoz is hozzáférést biztosít.
A 77 kWh-os akkumulátorral szerelt modellváltozatokon a Volkswagen lecserélte a hátsó villanymotort és magát az akkumulátort is. Ennek eredményeként egyszerre nőtt a motorteljesítmény és csökkent az energiafelhasználás. A korábbi 150 helyett 210 kW (azaz 286 lóerő) a hátsókerék-hajtású modellek csúcsteljesítménye, míg a maximális forgatónyomaték 310-ről 545 Nm-re (!) nőtt. Az összkerékhajtású ID.4 Pro 4MOTION modellváltozat kombinált rendszerteljesítménye ugyancsak 210 kW/286 lóerő, szemben a korábbi 195 kW/265 lóerővel.
A szintén összkerékhajtású GTX sportmodellek rendszerteljesítménye a korábbi 220 kW-ról 250 kW-ra (299 helyett 340 LE) emelkedett; ennek eredményeként az ID.4 GTX és az ID-5 GTX egyaránt 5,4 mp alatt gyorsul 0–100 km/órára. A végsebességet változatlanul 180 km/órában korlátozzák, viszont mostantól erre a Pro modellek is képesek (korábban ezek 160 km/óránál álltak meg.) Az alapkivitelű ID.4 Pure változatlan maradt: a 125 kW-os (170 lóerős) motor 160 km/órás végsebességet engedélyez.
Az új 77 kWh kapacitású akku hosszabb hatótávolságot és gyorsabb tölthetőséget is hoz. Az ID.4 Pro esetében 533-ról 550 kilométerre nőtt az elméleti maximum, az ID.5 Pro 545 helyett 556 kilométert tud megtenni (papíron). A hátsókerék-hajtású modellek maximális töltési teljesítménye maradt 135 kW, az összkerekeseknél ellenben akár 175 kW-tal is tölthetünk. Ez azt jelenti, hogy 10 perc alatt mintegy 178 kilométerre elegendő energiát tudunk felvenni. Az ID.4 Pure alapverzió 52 kWh kapacitású akkujának maximális töltési teljesítménye 110-ről 115 kW-ra nőtt.
Az összes modellváltozat képessé vált arra, hogy a navigációs rendszerbe betáplált töltőpontmegállóra felkészülve előre optimális hőmérsékletűre állítsa be az akkucsomagot, ami gyorsabb tölthetőséget eredményez.
Az elektromos fejlesztések után csak mellékesen jegyzi meg a Volkswagen, hogy a futóművet is áthangolták. Szintén új az adaptív lengéscsillapítók vezérlése, míg a VDM járműdinamikai vezérlőrendszer mostantól markánsabb különbséget kínál a komfortos és sportos üzemmódok között.