Online kutatásban vizsgálták, hogyan alakíthatják át jövőre az utazási szokásokat az autósokat érintő változások. A fizetős utak listájának bővülése hozhat kellemetlen következményeket, különösen az M0-s térségében.

A válaszadóknak 27-30 százaléka használja hetente, havonta vagy ritkábban a fizetős utakat, napi szinten csak 15 százalékuk. A résztvevők kétharmada a gyorsaság és a kényelem miatt választja az autópályákat, negyedük pedig az egyszerűbb útvonalak miatt.

Nagyjából fele-fele azoknak az aránya, akiknek jövőre több matricát kell vásárolniuk, illetve akiket nem érint az új fizetős szakaszok bevezetése. A jövő évi áremelésről a válaszadók közel kétharmada azt gondolja, hogy ár-érték arányban nem éri már meg az úthasználat.

Kiemelkedően magas, 42 százalék azok aránya, akik inkább ingyenes útvonalakat keresnének. Mivel az Autopalyamatrica.hu felmérésének résztvevői között kiugróan magas a fővárosiak és környékbeliek aránya, a válaszokból arra következtettek, hogy az M0-s fizetőssé válásával sokan próbálhatnák meg inkább Budapest külső kerületein keresztül átautózva, illetve az agglomeráció lakott területein átvezető főútvonalakat használva megúszni a díjfizetést. Ez különösen azokra igaz, akik nem napi szinten ingáznak a lakóhelyük és a főváros között.

Persze az M0-as egy része eddig is fizetős volt, így kérdéses, mennyi vannak azok, akik eddig csak a körgyűrű ingyenes a szakaszait használták.