Amikor idén februárban felvarrták a Mercedes GLE ráncait, még nem volt teljes az AMG hálózatról tölthető nagyteljesítményű hibrid hajtásláncainak kínálata. A 2,0 literes, soros négyhengeres már elkészült, ahogy a 4.0 V8-as is rendelkezésre állt, ezek azonban nem passzoltak a márka nagy sport-szabadidőjárművébe, ezért a GLE AMG 53-ba csupán egy 48V-os mild hibrid rendszerrel társított turbómotort szerelhettek.
Mostanra azonban megérkezett a hiánypótló háromliteres, soros hathengeres PHEV variáns, és rögtön ki is váltották vele a fent említett mild hibrid erőforrást.
A belső égésű motort is átdolgozták, az átírt vezérlésnek és egy kiegészítő hűtőnek köszönhetően a korábbi 434 helyett 449 lóerőt ad le. Az elektromos kompresszort elhagyták, mert a hibrid konfigurációban a villanymotor – egy 100 kW-os (136 LE), 480 Nm-es egység – kiváltja annak feladatait.
A rendszerteljesítmény mostantól 544 lóerő, kerek 400 kW, a maximális kombinált forgatónyomaték 750 Nm. A 0-100 km/óra gyorsulás szintideje ezzel 4,7 mp-re csökkent. Tisztán elektromos üzemben 140 km/óráig haladhatunk, a maximális WLTP hatótávolság a SUV esetében 80-86 kilométer, a valamivel áramvonalas Coupé modell 82-87 kilométert tud megtenni anélkül, hogy beindulna benzinmotorja.
A 31,2 kWh kapacitású akkumulátort 11 kW-os váltóáramú vagy 60 kW-os egyenáramú töltőről táplálhatjuk, a 10%-ra merült akku 20 perc alatt eléri a 80%-os töltöttségi szintet.
A februári modellfrissítés után nem volt indokolt jelentős módosításokat eszközölni. Ezzel együtt felismerhető kívülről a plug-in hibrid modell – részben speciális emblémáiról, részben a nyitott első kötényről, ami mögött a plusz hűtő helyet kapott. A modell 21 colos keréktárcsákat és AMG fékrendszert kap.
Az infotainment rendszer is kiegészül PHEV-specifikus menüpontokkal és megjelenítésekkel – a töltéstől kezdve az akku hőmérsékletén át a megtehető távolságig számos paraméter leolvasható.
Az eltérő tömeg és egyensúly miatt áthangolták az adaptív lengéscsillapítású légrugózást: néhány komponens mellett a szoftvert is lecserélték. Újak például az első és hátsó kanyarstabilizátorok, az első bakok, valamint a hátsó lengéscsillapítók. Az ESP-t, az összkerékhajtást és a kormányművet is újrahangolták.
Az autó minden esetben tisztán elektromosan indul el álló helyzetből. A választható üzemmódok sora két új funkcióval bővült: az egyik a tisztán elektromos üzem, a másik a töltésmegtartás.
A plug-in hibrid GLE 53 németországi induló ára 125 ezer euró. azaz 48 millió forint; a GLE Coupéért 133 ezret (51 milliót) kérnek
Kattints ide, ha gyári videókon is megnéznéd a plug-in hibrid AMG GLE-t.