Minimális információval és szegényes illusztrációkkal tette közzé a tanulmányautóról szóló hírt a Mazda, mégis a japán mobilitási kiállítás egyik legizgalmasabb újdonságának tekinthetjük azt – az MX-5 régóta árválkodik egyedüli sportautóként a Mazda kínálatában, ha pedig a Wankel-motor is visszatérhet sportos formában, annál jobb.
Apró szépséghiba, hogy ez a Wankel nem a hátsó kerekeket hajtja, hanem egy generátort, amely egy akkumulátort tölt, hogy ne maradjon energia nélkül az autót mozgató villanymotor. Igen, az Iconic SP tanulmány a Mazda MX-30 R-EV hajtásláncát kapta meg, annyi módosítással, hogy a teljesítményt 370 lóerőre növelték – hogy ez csak a Wankel-motor teljesítménye, vagy a villanymotor maga is erősebb lett-e, nem tudjuk.
Annyit azért változtattak, hogy a belső égésű motort az autó középpontjába építették be – hogy ez hátratolt orrmotort vagy egyenesen középmotort takar, az nem egyértelmű, de a lényeg, hogy nem az első tengelyt terheli.
Még ha az áramfejlesztőként használt Wankel-motor nem is az igazi, a Mazda csavart egyet az ötleten: felvetették, hogy a dupla forgótárcsás erőforrás akár hidrogénnel is üzemelhet, ami emissziómentessé tenné a hajtásláncnak ezt a felét – ha pedig az akkut megújuló forrásból származó energiával töltjük, még közelebb kerülünk a szénsemleges örömautózás álmához.
A Mazda Iconic SP 4180 mm hosszú, 1850 mm széles, és mindössze 1150 mm magas. Tengelytávja 2590 mm – azaz az egész autó jóval kisebb, mint a motordonor MX-30 –, viszont nagyobb a közelmúltban pont megújult MX-5-ösnél.