Nagyjából 300 kilométeres tervezett hosszúságával az M9-est szánják Magyarország leghosszabb autópályájának. A jelenlegi, sugaras gyorsforgalmi úthálózatot összekötni hivatott pályából azonban mostanáig csak egy 20 kilométeres szakasz készült, noha 2001 óta tervezik a gyűrűt.
Hamarosan viszont fordulat várható az M9-es autópálya kapcsán, a napokban ugyanis kiírták a közbeszerzést a gyorsforgalmi újabb szakaszának tervezésére – írja a Magyar Építők. Emellett meg az 51-es főúthoz kapcsolódó, bajai déli elkerülő is megvalósulhat, míg a 47-es főúton 2×2 sávosra bővíthetik az algyői Tisza-hidat is.
A három részből álló tender részeként a nyertes pályázó feladata lesz:
- az M9-es 51-es és 53-as főút közötti, mintegy 57 kilométeres szakaszának megtervezése, déli lekötéssel Tompáig, valamint Jánoshalmán a mérnökségi telep, Jánoshalma és Kiskunhalas között pedig a kerékpárút megtervezése;
- az 51-es főút 2×2 sávossá bővítése a bajai déli elkerülő és Hercegszántó, azaz az országhatár között, továbbá a Magyar Közút bajai üzemmérnökségének előkészítése;
- a 47-es főúton az algyői Tisza-híd 2×2 sávossá történő bővítésén kívül a kerékpáros átvezetés, valamint a keresztirányú, külön szintű gyalogos és kerékpáros átvezetés megtervezése a főút és a Téglás utca csomópontjában.