Mint arról korábban a Vezess beszámolt, már több mint egy éve emelkedő ágban vannak az újautó-eladások az Európai Unió területén, igaz, a tendencia Magyarországon nem annyira érezhető. Az uniós tagállamokban közel 8 millió autót adtak el újonnan.

Egy, a napokban megjelent összeállításból pedig az is kiderült, hogy az újonnan értékesített autókhoz mekkora arányban járultak hozzá egyes típusokat. Kissé torzítja a mostani képet, hogy az EU-s kimutatásokhoz viszonyítva lényegesen több, összesen 43 európai ország adatait összesítették. A Hvg.hu által szemlézett statisztika szerint

Európa területén 9,68 millió új autót adtak el szeptember végéig, ami 17%-kal több az előző év azonos időszakánál.

Szinte minden európai országban nőttek az újautó-eladások, a leginkább Portugáliában (+34,1%), Belgiumban (+33,2%) és Horvátországban (+32,3%), míg csökkenés egyedül Magyarország és Norvégia esetében mutatható ki. Az eladott autók 27,3 százaléka hibrid, a 14,8 százaléka pedig tisztán elektromos hajtású, és az európai piac jelenleg legnépszerűbb modellje is az utóbbi kategóriából került ki.

Egyetlen év leforgása alatt 155 százalékos növekedést produkált a Tesla Model Y, melyből 216 670 darab kelt el, amivel a toplistán nem kevesebb mint 27 helyezést javított. Nem sokkal maradt el a Dacia Sandero sem, a dobogó legalsó fokáért folytatott küzdelemben pedig ennél is szorosabb versenyben nyomta le a Renault Clio a Volkswagen T-Rocot.

Ezek a legnépszerűbb típusok jelenleg az európai újautó-piacon:

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 2

1. Tesla Model Y – 216 670 darab (2022-höz képest: +155%, 27 helyet javított) (Fotó: Tesla)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 3

2. Dacia Sandero – 212 803 darab (2022-höz képest: +21,3%) (Fotó: Dacia)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 4

3. Renault Clio – 205 975 darab (2022-höz képest: +46,4%, 7 helyet javított) (Fotó: Földes Attila/Vezess)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 5

4. Volkswagen T-Roc – 205 200 darab (2022-höz képest: +25,2%) (Fotó: Volkswagen)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 6

5. Opel Corsa – 185 802 darab (2022-höz képest: +23,2%, 3 helyet javított) (Fotó: Földes Attila/Vezess)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 8

6. Dacia Duster – 174 718 (2022-höz képest: +13,1%, 1 helyet rontott) (Fotó: Hamvas Tamás/Vezess)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 9

7. Fiat Panda – 166 958 darab (2022-höz képest: -5,6%, 5 helyet rontott) (Fotó: Fiat)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 10

8. Toyota Yaris – 159 598 darab (2022-höz képest: +5,6%, 2 helyet rontott) (Fotó: Toyota)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 11

9. Volkswagen Tiguan – 156 922 (2022-höz képest: +34,6%, 10 helyet javított) (Fotó: Földes Attila/Vezess)

Trónfosztás az európai új autóknál, már nem a Dacia a legkapósabb 12

10. Citroën C3 – 154 644 darab (2022-höz képest: +2,5%) (Fotó: Szörényi András/Vezess)