Meghirdette új globális stratégiáját a Renault. Ennek értelmében 2027-ig öt új, gazdag felszereltségű kompakt és középkategóriás modellt fejlesztenek, gyártanak és forgalmaznak majd Ázsiában – ez a projekt a Renault régóta fennálló koreai kapcsolatait erősíti tovább, megtoldva a kínai Geely-vel kötött megállapodással.
Három másik autót is kapunk a Renault-tól – illetve nem mi, hanem az Európai Unión kívüli piacaik, Törökországtól Marokkóig, Brazíliától Indiáig. Ezek egy vadonatújnak mondott, kiemelkedő méretbeli eltéréseket engedélyező platformra épülnek; nem kell sokat kutatni azonban ahhoz, hogy kiderítsük, arról a CMF-B LS padlóról van szó, amelyre a Dacia Sandero és a Dacia Jogger is épül. 2,6 és 3,0 méter közötti tengelytávolságot, 4 és 5 méter közötti teljes hosszúságot engedélyez az architektúra, amihez három különböző lépcsőben módosítható hátsó túlnyúlás tartozik.
Az új alapokból kinövő, első szériamodell a Renault Kardian, amelynek nevét a car (autó) és a guardian (őrangyal) fogalmakból legózták össze. A 4119 mm hosszú, 2604 mm-es tengelytávú városi szabadidőjármű a padlólemez kifejlesztésében szintén szerepet vállaló Nissantól éppúgy merített stíluselemeket, mint az európai Renault-palettáról. A moduláris tetőcsomagtartó Dacia-örökség, ahogy az utastér egyes elemei is.
Kényelmi és biztonsági felszereltségét tekintve a Kardian abszolút vezető pozícióra tör a célpiacokon: hat légzsák, ütközésmegelőző kamerás és radaros vezetőtámogató funkciók, érintőképernyő, digitális műszeregység kényezteti a vevőket. A motor az egyliteres turbós egység etanolra áthangolt változata 125 lóerővel, a váltó olajban futó tárcsákkal szerelt, duplakuplungos egység, amelyhez elektronikus irányváltó kar, valamint a kormányra szerelt váltófülek társulnak.
A minket foglalkoztató, legnagyobb kérdés pedig az: vajon megjelenik-e valamikor Európában is a Renault Kardian – mármint Dacia logóval az orrán?
A Kardian gyári videóit ide kattintva nézheted meg!