Különkiadással int búcsút a TT-nek az Audi, ennek jegyében az amerikai piacon bemutatott különlegesség megjelenésében olyan egyedi dizájnelemeket ötvöztek, amiket vagy a típus három generációjának egyikéről származnak, illetve azok valamelyike ihlette, vagy amikkel eddig egyetlen TT Roadsterben sem lehetett találkozni.
A TT Roadster Final Edition a zöld (Goodwood Green) árnyalatú, gyöngyhatású fényezésével a legelső sorozatgyártású, 1998-ban bemutatott TT-knek állít emléket. Jól mutat a harmadik generációs roadsterekről „ellesett”, szürke lökhárító- és küszöb-díszítőelemekkel a hasonlóan szürke összecsukható tető, amit eddig csak a típus 20. évfordulója alkalmából megjelent limitált szériás modellen használtak. Elektrohidraulikus rendszerének köszönhetően csupán 10 másodperc alatt kinyílik vagy összecsukódik, akár menet közben, 50 km/órás sebesség mellett is.
Balra, jobbra csúsztatva tetővel, illetve anélkül is megleshető a TT-különkiadás:
A barnás (Palomino Brown) bőrbelsőt ugyancsak az első generációs TT baseball stílusú – és varrású – ülései ihlették, de ugyanezt a borítást választották a környéktámaszok és a középkonzol esetében is. Ízléses bőrborítása mellett tetőtől talpig hatékony fűtéssel vértezték fel az üléseket, a biztonsági övbe épített mikrofonok pedig a Bluetooth és a hangfelismerő optimalizálását segítik.
2,0 literes, négyhengeres turbófeltöltős motor biztosítja 228 lóerős teljesítményet, amelyhez 350 Nm-es forgatónyomaték párosul. A hétfokozatú, duplakuplungos (S tronic) váltóval szerelt, összkerékhajtású Audi 5,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 96 km/órára (60 mérföld/órára). Menetdinamikáját a 20 colos felnik mögött megbújó adaptív felfüggesztésrendszer javítja, 10 mm-es ültetés mellett.
A limitált szériás, afféle hattyúdalnak szánt TT Roadster ugyanakkor az Egyesült Államokban is korlátozott példányszámban lesz kapható. Mindössze 50 darab készül belőle, a darabját pedig 67 800 dollárért kínálják, ami a mostani árfolyamon közel 24 millió forintnak felel meg.
Mint arról korábban beszámoltunk, 2023 végén befejezi a TT gyártást az Audi. Az elmúlt negyed évszázadban a győri Audi-gyár is komolyan kötődött a típushoz, hiszen az utóbbi 10 évben már nemcsak az összeszerelést, hanem a TT gyártásának valamennyi lépését a magyar üzemben végezték el.